در مراسم روز جهانی ماما مطرح شد؛

دستاوردهای طرح تحول در حوزه سلامت/ کاهش ۲۵ درصدی تلفات جانی ناشی از بیماری‌های غیر واگیر

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به دستاوردهای طرح تحول از کاهش ۲۵ درصدی مرگ ایرانی‌ها به واسطه بیماری‌های غیر واگیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم روز جهانی ماما با اشاره به طرح تحول سلامت و تاثیر آن در روستاهای کشور اظهار داشت: وزارت بهداشت برای همه مردم ایران بسته خدمات بهداشتی تهیه دیده و با مراجعه مردم به مراکز بهداشتی از این خدمات برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: برای ۴۸ هزار نفر از کارکنان تیم سلامت در روستا و ۴۷ هزار نیرو در شهر دسترسی به خدمات الکترونیک سلامت فراهم شده و اطلاعات سلامت ۶۷ میلیون ایرانی توسط کارکنان حوزه بهداشت در سامانه الکترونیکی سلامت ثبت شده است.

سیاری ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی صرف تجهیز، نوسازی و راه اندازی واحدهای بهداشتی و روستایی و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صرف ساخت ۵۷۰۰ واحد بهداشتی شده است.

سیاری عنوان کرد: دولت یازدهم برای ۲۱ میلیون ایرانی دسترسی به خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی و بدون اضافه کردن نیرو به کارکنان دولت ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: برای ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین خدمات حوزه سلامت ارائه شده و در حال حاضر ۳۳۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۷۴۷ پایگاه بهداشتی با تیم سلامت ۶ هزار نفری ایجاد شده است.

سیاری ادامه داد: برای ۲۰ هزار فارغ التحصیل گروه آموزش علوم‌پزشکی در راستای طرح تحول سلامت شغل درست شده است و در حال حاضر هزار و ۳۰۰ دندانپزشک در مناطق روستایی در حال ارائه خدمت هستند.

وی تصریح کرد: تدوین برنامه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به منظور کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها انجام شده و با اجرای آن تا ده سال آینده از ۲۵ درصد مرگ ایرانیان جلوگیری می‌شود.

سیاری با بیان اینکه ماما نقشی مهمی در سلامت کشور دارد، افزود: در حال حاضر خدمت بزرگی در سلامت روستاییان صورت گرفته و دسترسی به خدمات شهری برای همه افراد فراهم شده است و به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب بهداشت وجود دارد.

وی اضافه کرد: کاهش میزان مرگ و میر مادر و کودک از دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.

وی یادآور شد: دولت در شرایط سخت اقتصادی بهترین دستاورد‌ها را در حوزه سلامت داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار