معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به دستاوردهای طرح تحول از کاهش ۲۵ درصدی مرگ ایرانی‌ها به واسطه بیماری‌های غیر واگیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم روز جهانی ماما با اشاره به طرح تحول سلامت و تاثیر آن در روستاهای کشور اظهار داشت: وزارت بهداشت برای همه مردم ایران بسته خدمات بهداشتی تهیه دیده و با مراجعه مردم به مراکز بهداشتی از این خدمات برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: برای ۴۸ هزار نفر از کارکنان تیم سلامت در روستا و ۴۷ هزار نیرو در شهر دسترسی به خدمات الکترونیک سلامت فراهم شده و اطلاعات سلامت ۶۷ میلیون ایرانی توسط کارکنان حوزه بهداشت در سامانه الکترونیکی سلامت ثبت شده است.

سیاری ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی صرف تجهیز، نوسازی و راه اندازی واحدهای بهداشتی و روستایی و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صرف ساخت ۵۷۰۰ واحد بهداشتی شده است.

سیاری عنوان کرد: دولت یازدهم برای ۲۱ میلیون ایرانی دسترسی به خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی و بدون اضافه کردن نیرو به کارکنان دولت ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: برای ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین خدمات حوزه سلامت ارائه شده و در حال حاضر ۳۳۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۷۴۷ پایگاه بهداشتی با تیم سلامت ۶ هزار نفری ایجاد شده است.

سیاری ادامه داد: برای ۲۰ هزار فارغ التحصیل گروه آموزش علوم‌پزشکی در راستای طرح تحول سلامت شغل درست شده است و در حال حاضر هزار و ۳۰۰ دندانپزشک در مناطق روستایی در حال ارائه خدمت هستند.

وی تصریح کرد: تدوین برنامه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به منظور کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها انجام شده و با اجرای آن تا ده سال آینده از ۲۵ درصد مرگ ایرانیان جلوگیری می‌شود.

سیاری با بیان اینکه ماما نقشی مهمی در سلامت کشور دارد، افزود: در حال حاضر خدمت بزرگی در سلامت روستاییان صورت گرفته و دسترسی به خدمات شهری برای همه افراد فراهم شده است و به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب بهداشت وجود دارد.

وی اضافه کرد: کاهش میزان مرگ و میر مادر و کودک از دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.

وی یادآور شد: دولت در شرایط سخت اقتصادی بهترین دستاورد‌ها را در حوزه سلامت داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار