سفارت ایران در پکن با صدور بیانیه‌ای چگونگی برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان و شهرهای میزبان این رویداد بزرگ سیاسی را در کشور چین اعلام کرد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در چهار شهر چین
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در بیانیه خود یادآور شده است که دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برابر با 19 ماه می در محل سفارت در شهر پکن به عنوان پایتخت و سه شهر دیگر این کشور برگزار می شود.

بر این اساس علاوه بر سفارت ایران در پکن، سرکنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران واقع در شهرهای شانگهای، گوانگ جو و هنگ کنگ نیز میزبان ایرانیان مقیم کشور چین برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

در این اطلاعیه همچنین ساعت شروع انتخابات 8 صبح 29 اردیبهشت ماه جاری و ساعت پایان رای گیری نیز 18 عصر همین روز اعلام شده است.

بر اساس بیانیه سفارت کشورمان در چین، همه شرکت کنندگان برای شرکت در انتخابات می بایست با در دست داشتن کارت ملی و در غیر این صورت با گذرنامه معتبر ایرانی خود در محل اخذ رای حاضر شوند.

سفارت ایران همچنین تصریح کرد که ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در اداره کل ایرانیان وزارت امور خارجه به منظور اطلاع رسانی و آشنایی هموطنان مقیم خارج از کشور با قوانین مرتبط با انتخابات پست الکترونیکی p.election1396@mfa.gov.ir را آماده کرده است تا پاسخگویی سئوالات هموطنان خارج از کشور در خصوص انتخابات باشد.

دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و داشتن 18 سال تمام تا 29 اردیبهشت امسال (متولدین پس از تاریخ 29/2/1378 یا 19/05/1999)، از شرایط شرکت کنندگان در انتخابات برای رای دادن اعلام شده است.

بر اساس گزارش رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور، این انتخابات در 103 کشور و 132 نمایندگی کشورمان و همچنین 279 شعبه اخذ رای برگزار می شود و 2 میلیون و 500 هزار ایرانی خارج از کشور حائز شرایط رای دادن هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار