استاندار گلستان با شماری از دانشجویان دوره مدیریت دفاعی دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حسن صادقلو در این دیدار با بیان اینکه این استان از موقعیت ممتاز در عرصه های مختلف برخوردار است، گفت: از لحاظ موقعیت دفاعی نیز این سرزمین دارای تاریخ غنی بوده که نمونه بارز آن در وجود اثر دیوار دفاعی بزرگ گرگان و تپه های دست ساخت مشهود است.
 
وی افزود : امروز هم موقعیت دفاعی گذشته استان گلستان بسیار مهم است و به جد پیگیر احیای آن ها از جمله دیوار بزرگ دفاعی گرگان هستیم.
 
وی گفت: تاکنون با تخصیص اعتبار استانی مطالعه احیای دیوار بزرگ دفاعی گرگان انجام شده است که تلاش می شود در سال جاری ردیف اعتبار ملی برای آن گرفته شود.
 
به گفته وی احیای دیوار بزرگ دفاعی گرگان از حدود هشت درصد پیشرفت برخوردار است.
 
استاندار گلستان گفت: این استان رنگین کمان اقوام و حتی به نوعی مذهب به شمار می رود بطوریکه فارس، ترک، ترکمن، سیستانی، بلوچ، کرمانچ و ... را در خود جای داده است.
 
صادقلو با بیان اینکه زیست اقوام مختلف در گلستان فرصت محسوب می شود، افزود: رهبر معظم انقلاب در این باره فرموده اند گلستان نمونه است و می تواند مدل و الگو در حوزه مدیریت سیاسی و اجتماعی قرار گیرد.
 
وی همچنین نقشه راه توسعه گلستان را در استفاده از دانش بومی و هماهنگ شدن با فناوری روز و ایجاد بنگاه های اقتصادی در مناطق روستایی دانست و افزود ؛ از آنجا که 49 درصد جمعیت گلستان را روستائیان تشکیل می دهند امروز به دنبال مطالعه روی دانش بومی و استفاده آن با فناوری روز هستیم زیرا اگر درآمد پایدار می خواهیم باید این مهم محقق شود.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار