مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر از صادرات 25 هزار تن خرما و 33 هزار تن آبزیان موکول و غیرموکول خبر داد.

صادرات 25‌هزار تن خرما و 33هزار تن آبزیان موکول و غیرموکول
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی قلی‌پور اظهار داشت: استان بوشهر از ظرفیت بالایی در بخش تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی برخوردار است و ظرفیت محصولات کشاورزی و شیلاتی زمینه توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری این محصولات را فراهم کرده است.

وی ضمن اشاره به ایجاد واحدهای صنایع فرآوری محصولات کشاورزی، افزود: برای افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی استان بوشهر با توجه به ظرفیت بالای این استان  برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: صنایع فرآوری محصولات جدید از خرما و آبزیان مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند و تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند.

قلی‌پور ضمن تاکید به پرداخت تسهیلات کم‌بهره به صنایع کشاورزی، تصریح کرد: سال قبل 20 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای رونق تولید به صنایع کشاورزی استان بوشهر پرداخت شد و این در حالی است که امسال این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت 60 واحد فرآوری صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: 30 واحد صنایع فرآوری عمل‌آوری و فرآوری آبزیان و 30 واحد فرآوری خرما در استان بوشهر فعال است که نقش مهمی در توسعه صادرات دارند.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به صادرات محصولات شیلات و خرمای استان بوشهر، یادآور شد: 33 هزار تن آبزیان موکول و غیرموکول سال گذشته به ارزش 148 میلیون دلار و 25 هزار تن خرما و محصولات جانبی آن به ارزش 30 میلیون دلار به کشورهای مختلف آسیایی از جمله چین، ویتنام، امارات متحده عربی، عمان و روسیه صادر شده است.
 
وی، طرح‌های پرورش ماهی در قفس و طرح‌های گلخانه‌ای و مکانیزه کشاورزی را از اولویت‌های استان بوشهر دانست و گفت: این طرح‌ها ضمن حمایت ویژه از تسهیلات لازم برای راه‌اندازی آنها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برخوردار می‌شوند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.