نخستین همایش امداد و نجات کشور با هدف بررسی مسائل حقوقی داوطلبان این جمعیت در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارشحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به مناسبت فرارسیدن گرامیداشت هفته هلال احمر که از سیزدهم اردیبهشت تا نوزدهم ماه جاری ادامه دارد، و در آستانه این هفته نخستین همایش امداد و نجات جمعیت هلال احمر با موضوع مدیریت و مسئولیت از منظر فقه و حقوق و در راستای شناخت و رفع مسائل حقوقی امداد گران در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

 هدف از برپایی این همایش تبیین فعالیت‌های جمعیت هلال احمر بررسی تفاوت‌های هلال احمر با دیگر نهادها و شناخت و رفع مسائل حقوقی امدادگران بود .این همایش در راستای مدیریت و مسئولیت از منظر فقه و حقوق به مسائل امدادی امدادگران جمعیت هلال احمر پرداخته  است. 

همایش امداد و نجات در محورهای موضوع شناسی و مبانی نظری قلمرو فقهی حقوقی امداد و نجات، مطالعه تطبیقی فقهی – حقوقی،‌ مسائل حقوقی امداد و نجات و چالش‌های حقوقی امدادگران جمعیت هلال احمر بود.

مسئولان جمعیت و مدیران دانشگاه، اساتید، محققان، دانشجویان و صاحبان حقوق و امدادگران از حاضران در این همایش بودند.

این همایش در دو کارگروه تخصصی، ابتدا به بررسی مسائل حقوقی داوطلبان و آسیب‌شناسی و رفع مسائل حقوقی داوطلبان پرداختند. ارائه بیش از ده‌ها مقاله علمی تخصصی در خصوص مسائل حقوقی داوطلبان جمعیت هلال احمر از شاخصه‌های این همایش بود.

مقاله‌های این همایش به فعالیت‌های امدادی هلال احمر و علمی دانشگاهیان و تبیین مسائل حقوقی داوطلبان پرداخته است.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه همکاری ما بین دانشگاه تهران و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر همکاری‌های امدادی در راستای شناخت مسائل حقوقی از برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار