یزد؛

ارائه خدمات سلامت دهان و دندان در مراكز بهداشتی - درمانی استان یزد

٧١ واحد دندانپزشكی در مراكز بهداشتی- درمانی استان خدمات ارائه می دهند.

حسن فتوحی كارشناس مسئول سلامت دهان و دندان دانشگاه  درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: در حال حاضر تعداد ٥٤ دندانپزشك در ٧١ واحد دندانپزشكی در مراكز بهداشتی و درمانی شهری و روستايی استان فعاليت می كنند و خدمات متعدد درمانی را به مراجعين ارائه می كنند.

 فتوحی افزود : خدمات سطح دو دندانپزشكی شامل ترميم، كشيدن ، عصب كشی اطفال، در مناطق روستايی، برای سنين يك تا ١٤ سال رايگان راست و افراد بالای ١٤ سال و دارای دفترچه بيمه، تنها ٣٠ درصد هزينه را پرداخت می كنند.

وي با اشاره به اينكه هر دانش آموز بدو ورود دبستان حداقل پنج دندان پوسيده و كشيده شده دارد گفت:با انجام وارنيش فلورايد، بين ٢٠ تا ٤٠ درصد از پوسيدگي دندانها جلوگيری می شود.

كارشناس مسئول سلامت دهان و دندان دانشگاه افزود: با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان، وارنيش فلورايد  كليه ی دانش آموزان مقطع اول تا ششم ابتدايی هرشش ماه يكبار در مدارس انجام می شود.

اين جراح و دندانپزشك در ادامه خاطر نشان كرد: شاخص سلامت دهان و دندان  DMFT گروه سنی ٣٥ تا ٤٤ سال استان، عدد ١٣ را نشان می دهد، بطوريكه افرادی كه در اين مقطع سنی قرار دارند ، تعداد شش دندان كشيده شده، چهار دندان پوسيده و حدود چهار دندان ترميم شده دارند.

با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان، خدمات سطح يك دندانپزشكی به طور رايگان و خدمات سطح دو با تعرفه ی دولتی و با دريافت يك پنجم كل هزينه نسبت به بخش خصوصی، به مراجعين ارائه می شود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار