رویترز در گزارشی نوشت: ۲۵۰۰ ویزا به مترجمانی که در طول جنگ افغانستان به سربازان آمریکا کمک کردند، اعطا خواهد شد.

آمریکا 2500 ویزا به مترجمان افغانستانی اعطا می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی نوشت: 2500 ویزا به مترجمانی که در طول جنگ افغانستان، به سربازان آمریکا کمک کردند، اعطا خواهد شد.

به گزارش روییترز، این اقدام از سوی کنگره آمریکا در حالی انجام می‌شود که ترامپ ورود مهاجران از 6 کشور را به خاک آمریکا ممنوع کرده است.

در مارس سال جاری، سفارت آمریکا در کابل اعلام کرد که اعطای ویزای ویژه به مترجمان افغانستان را مسدود کرده است. این در حالی بودکه 14 هزار مترجم افغان درخواست ویزا سفر به آمریکا را در سفارت خانه  ایالات متحده ثبت کرده بودند.

«جان شن» نماینده دمکرات کنگره آمریکا در این زمینه گفت: اعطای ویزا از نظر اخلاقی کاری بود که کنگره باید برای هزاران مترجم افغان که جان خود و خانواده‌شان را برای کمک به سربازان و دیپلمات های آمریکا به خطر انداختند، انجام می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است: افغانستان شامل 6 کشوری نمی‌شود که اتباع آن تحت فرمان اجرایی ترامپ از ورود به آمریکا منع شدند، اما تعدادی از اعضای کنگره اعطای ویزای ویژه به مترجمان افغان را به دلیل احتمال استفاده تروریستها از آن، منع کرده بودند.

حامیان برنامه اعطای ویزای ویژه می‌گویند که این نگرانی غلو آمیز بوده و درخواستکنندگان ویزا کامل تحت نظر قرار دارند.

/انتهای پیام

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار