سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیریت هزینه در بخش‌هایی از دانشگاه ضعیف عمل کرده است.

لزوم اداره نشدن دانشگاه آزاد به صورت جزیره‌ای/ ضعیف بودن مدیریت هزینه در بخش‌هایی از دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌محمد نوریان‌ سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم معارفه‌ خود در ساختمان مرکزی این دانشگاه که برگزار شد، با اشاره به دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای ملی انقلاب اسلامی ایران است که این دانشگاه با حمایت امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین مرحوم هاشمی رفسنجانی رشد و توسعه پیدا کرد.

وی بیان کرد: این مرکز آموزشی بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا محسوب می‌شود و همیشه مورد توجه و عنایت رهبری معظم قرار دارد و ایشان دستاوردهای عمومی و خصوصی خود تأکید زیادی بر اهمیت دانشگاه آزاد و نقش موثر آن در توسعه کشور و منطقه ذکر فرموده‌اند.

نوریان ادامه داد: دانشگاه آزاد در مسند‌های مختلف در کشور نقش‌آفرین بوده و امروزه ریاست هیأت امنای این دانشگاه به فردی فرهیخته و علمی سپرده شده است بطوریکه آقای ولایتی بیش از ۲۰۰ مقاله و ۱۸۰ کتاب از خود به جای گذاشته است و به همین خاطر رهبری معظم توسعه علم و فناوری دانشگاه را به وی سپرده است.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو و ۶ میلیون فارغ‌التحصیل دارد و در حدود ۳۲ میلیون خانواده ایرانی متأثر از دانشگاه آزاد هستند که فرزندشان کارمند، دانشجو و یا استاد این دانشگاه است، دانشگاه آزاد در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، علمی سبب توسعه کشور شده است و تأکید رهبری معظم در خصوص کرامت انسانی و مسائل فرهنگی در این دانشگاه است.

نوریان ادامه داد: من سال‌ها در دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد فعالیت کرده و نسبت به مسائل آشنایی کامل دارم و برنامه دقیقی برای تأکیدات آقای ولایتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: من به نقاط ضعف و قوت این دانشگاه آشنا هستم و دانشگاه باید به این مسئله توجه داشته باشد که اوضاع در دنیا به یک صنعت تبدیل شده است و به نظر من دانشگاه آزاد نباید جزیره‌ای اداره شود و باید تمام کارهای این دانشگاه در مقیاس بزرگ انجام شود و هیچ جای دنیا باور نمی‌کنند که چنین مرکز آموزشی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو دارد.

نوریان ادامه داد: استقرار مدیریت به صورت گسترده باید انجام شود تا ارزیابی‌ها در یک زمان صحیح پیگیری شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مدیریت هزینه در بخشی از دانشگاه قوی نبوده و من در این چند روز به موار‌دی برخورد کردم که نتیجه آن استاندارد‌سازی تمام فرآیندهای دانشگاه آزاد است.

نور‌یان تأکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌های دانشگاه آزاد در دنیا باعث شده که به مفهوم واقعی نباشد و به نظر من تشکیل کلاس با ۲۰ دانشجو معنایی ندارد و سیستم آموزشی اتوماتیک به گونه‌ای است که به هر طریقی می‌توان کار را یاد گرفت.

وی ادامه داد: نظارت مستمر یک مسئله مهمی است و باید با ۴۰۰ هزار نفر کار‌ها اداره شود و به نظر من استقرار نظام آزمون‌های سراسری بسیار مهم است و مشکل ما تفاوت کیفیت دانشگاه آزاد با شریف نیست بلکه مسئله مهم تفاوت کیفیت علوم تحقیقات با بوکان است.

وی گفت: باید این مسئله به صورت پایلوت در تهران برگزار شود و یک سری سوالات امتحا‌نی به صورت متمرکز طرح‌ریزی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.