پس از پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد این اقدام واشنگتن منطقه را به سمت جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره، کره شمالی روز سه‌شنبه آمریکا را متهم و اعلام کرد این کشور شبه‌جزیره کره را به سمت جنگ هسته‌ای می‌کشاند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز سه‌شنبه اعلام کرد: این اقدام تحریک‌آمیز نظامی اوضاع در شبه جزیره کره را به ورطه جنگ هسته‌ای سوق می دهد. 

در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، دو فروند بمب‌افکن مافوق صوت B-1B آمریکا در رزمایش با نیروی هوایی کره جنوبی بر فراز شبه جزیره کره پرواز کردند. 

پرواز این دو بمب‌افکن در حالی انجام شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در شرایط مناسب آماده است.

مون سانگ گیون، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی، در کنفرانسی خبری در سئول اعلام کرد رزمایش مشترک روز دوشنبه با هدف مقابله با «اقدامات تحریک‌آمیز» کره شمالی و ارزیابی آمادگی‌ها در برابر آزمایش هسته‌ای احتمالی دیگر این کشور برگزار شد. 

نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این بمب‌افکن‌ها برای شرکت در رزمایش با نیروهای هوایی کره جنوبی و ژاپن از پایگاه گوآم به پرواز در آمدند. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد این اقدام تحریک آمیز نظامی اوضاع در شبه جزیره کره را به ورطه جنگ هسته ای سوق می دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار