در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

برخوردشدید با کارناوال های انتخاباتی در مرکز آذربایجان غربی

قاضی شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در مرکز آذربایجان غربی گفت : با برپا کنندگان کارناوال های انتخاباتی به شدت برخورد خواهیم کرد.

سعید حاجی زاده در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ بابیان اینکه برپایی کارناوال ها از سوی هواداران کاندیدهاسبب ایجاد آلودگی های صوتی و نقض حقوق شهروندان می شود، و در این راستا با برپا کنندگان کارناوالهای انتخاباتی به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی به عمده جرایم انتخاباتی اشاره کرد و افزود : خرید و فروش رای ، رای دادن با شناسنامه کسی که حضور ندارد، تهدید و تطمیع در امر انتخابات ، رای دادن با شناسنامه جعلی ، رای دادن بیش از یک بار ، توصیه به نوشتن اسم کاندیدای معین در برگه رای توسط افراد در محل و حوزه های شعب اخذ رای از جمله این جرایم را شامل می شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب و قاضی شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در مرکز آذربایجان غربی و اظهارداشت : اخلال در امر انتخابات ، ایجاد رعب و وحشت نسبت به رای دهندگان و یا اعضای حوزه شعب رای گیری ، دخالت در امر انتخابات با سمت مجعول یا به هرنحو دیگر ، انجام یا عدم انجام عملی که باعث مخدوش شدن رای مردم از ناحیه اعضای شعبه اخذ رای شود ، تبلیغات خارج از زمان ونصب بنرها و عکس های بیش از اندازه ی مجاز و نصب آنها در غیرمحلهای معین شده ی انتخاباتی و همچنین ایجاد کارناوال از دیگر جرایم مهم انتخاباتی است.

رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی مرکز استان خاطرنشان ساخت : به تناسب جرایم انتخاباتی با توجه به ظرفیتهای قانون مجازات اسلامی جدید سعی می شود تصمیمات بازدارنده با رویکرد فرهنگی و اجتماعی اخذ شود.

سعید حاجی زاده در پایان با بیان اینکه تدابیرو اقدامات لازم در این خصوص در زندانهای استان نیز اندیشیده شده است، یادآورشد : در زندانهای استان نیز با ترتیب صندوق سیار زندانیان در انتخابات مشارکت و آرای خود را درصندوق می اندازند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.