روز بازار هنر به منظور ساماندهی هنرمندان صنایع دستی مشهد در بنای تاریخی مصلی دایر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، ابوالفضل حسینی رئیس بنای تاریخی مصلی گفت:با توجه به حضور فعال هنرمندان خراسانی در بنای تاریخی مصلی و به منظور حمایت از آثار هنرمندان صنایع دستی و معرفی این آثار به بازدید کنندگان روز بازار هنر در مجموعه بنای مصلی دایر می‌شود.

وی افزود: در روز بازار هنر این امکان برای هنرمندان صنایع دستی فراهم می‌شود تا آثار خود را به بازدید کنندگان عرضه کنند.

رئیس بنای تاریخی مصلی تصریح کرد: مرمت بنای تاریخی مصلی و زیبا سازی و گسترش خانه هنرمندان از دیگر فعالیت هایی است که در این مجموعه در حال پیگیری است.

حسینی گفت: ۵۰ هنرمند و استاد کار در بنای تاریخی مصلی مشهد مشغول به فعالیت هستند و کارگاه‌های رشته‌های مختلفی در این مجموعه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بازدیدهای زیادی از مدارس، دانشگاه‌ها، مسئولین ادارات و ارگان‌های دولتی و گروهای گردشگری خصوصی از این بنای تاریخی صورت می‌گیرد و علاقه‌مندان به بازدید از این مجموعه همه روزه از ساعت ۸ و نیم الی ۱۷ می‌توانند به بنای تاریخی مصلی واقع در بلوار مصلی مراجعه کنند.

شهرمشهد در طول تاریخ دارای دو مصلی بزرگ بوده است که در حال حاضر از مصلای قدیمی‌تر جز خرابه‌ای بیش باقی نمانده، اما مصلی جدیدتر که به نام مصلی پایین خیابان مشهور است و زمان ساخت آن به اوایل عهد صفوی بازمی‌گردد، همچنان پابرجا است و به عنوان یکی از المان‌های فرهنگی و تاریخی شهر مشهد شناخته می‌شود.

مصلی پایین خیابان مربوط به دوره صفویه است و در بلوار مصلی شهر مشهد واقع شده و در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.