نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در مذاکرات آستانه در خصوص سوریه شرکت می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه با نمایندگان روسیه، ترکیه و ایران در نشست آستانه قزاقستان که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته ( 13 و 14 اردیبهشت برگزار شود) دیدار می کند.
 
سازمان ملل متحد روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد استفان دی میستورا نماینده ویژه این سازمان در سوریه در گفتگوهای آستانه با حضور نمایندگان روسیه، ترکیه و ایران برای بررسی اجرای آتش بس درسوریه شرکت خواهد کرد.
 
پیش بینی می شود گفتگوهای آستانه با حضور نمایندگان روسیه، ترکیه، ایران و دی میستورا فضا و شرایط لازم را برای تشکیل دور جدید مذاکرات صلح سوریه تحت نظارت سازمان ملل متحد در ژنو فراهم نماید.
 
دور جدید گفتگوهای صلح سوریه با نظارت سازمان ملل در ماه مه برگزار خواهد شد. سازمان ملل متحد تاکید کرد دی میستورا از تلاش های روسیه، ترکیه و ایران برای تثبیت اجرای آتش بس و آرام کردن اوضاع نظامی در سوریه حمایت خواهد کرد.
 
سازمان ملل افزود نشست آستانه فرصت بسیار مناسبی خواهد بود تا آخرین اقدامات به منظور رایزنی درباره دور آینده گفتگوهای صلح سوریه در ژنو صورت گیرد.
 
دور پنجم مذاکرات صلح سوریه در ژنو تحت نظارت سازمان ملل اواخر مارس سال 2017 بدون دستیابی به نتایج ملموسی به پایان رسید و در پایان این نشست تنها بر ضرورت ادامه گفتگوها تاکید شد.
 
استفان دی میستورا ماه گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از روسیه و آمریکا خواست به راهکاری قابل اجرا برای پایان دادن جنگ در سوریه و گشایش راه برای ادامه گفتگوهای واقعی درباره سوریه توافق کنند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار