رئیس جمهور ترکیه از ادامه بازداشت افراد وابسته به جنبش فتح الله گولن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت:به پاکسازی عوامل گولن ادامه می دهیم.

گفت:به ما می گویند که درباره ورود ترکیه به اتحادیه اروپا بیهوده تلاش نکنید.ما به شما اجازه ورود نخواهیم داد. زمانی یکی از وزرای خارجه اروپایی که هم اکنون در قدرت حضور ندارد، دقیقا این حرف را به من زد که شما بیهوده تلاش می کنید و من پرسیدم چرا؟ او در پاسخ من گفت چون که شما مسلمان هستید.
 
آنها اجازه ورود شما به اتحادیه اروپا را نمی دهند. او همچنین حرف های دیگری هم به من زد. این فرد وزیر خارجه یکی از کشورهای مهم بود.او یک فرد عادی نبود.
 
وی افزود: زمانی که شما به آنچه که انجام شده است نگاهی داشته باشید ما می بینیم که این موضوع و سخن به طور شفاف منعکس شده است. کدامیک از کشورهای دیگر اروپا پنجاه و چهار سال در پشت درهای اتحادیه اروپا منتظر مانده اند؟ دلیل این موضوع چیست؟ آنها هیچ دلیلی ندارند.
 
ما به طور کامل به معاهده کپنهاگ در کشورمان عمل کرده ایم. از نظر اقتصادی ما بهتر از برخی از اعضای اتحادیه اروپا عمل کرده ایم. ما از نظر جغرافیایی و راهبردی در موقعیت خوبی قرار داریم.
 
ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) هستیم. رئیس جمهور ترکیه گفت: این امری بدیهی است که با توجه به شواهد و مدارک موجود فتح الله گولن در پشت کودتا قرار داشته است.
 
تمامی ارتباطات به طور شفاف مشاهده می شود.گروه وی در ارتش، دادگاهها، نیروهای پلیس، مدارس و دیگر نهادهای دولتی رخنه کرده اند. ما به آرامی در حال پاکسازی نهادهای دولتی هستیم. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار