مدیران عامل شرکت های آمریکایی به ترامپ در مورد خروج از پیمان تغییرات آب وهوایی هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، بیش از هزار نفر از مدیران عامل شرکت های مختلف آمریکا در نامه ای سرگشاده به دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور از وی درخواست کرده اند از پیمان پاریس درباره پدیده تغییرات آب وهوایی خارج نشود.
 
اندرو استیر، رئیس نهاد منابع جهانی در گفتگو با سی ان ان و در پاسخ به این پرسش که آیا دولت ترامپ در واکنش به اعتراض گسترده ی مردم تغییر موضع خواهد داد و از پیمان پاریس خارج نخواهد شد، گفت: هر دولتی که سر کار می آید دیدگاه های ویژه ی خود را دارد.
 
هم اکنون هم برخی در بدنه دولت ترامپ بر این باروند که خروج آمریکا از توافق پاریس و دست کم گرفتن سیاست های زیست محیطی اقدامی احمقانه خواهد بود.
 
وی تظاهرات گسترده مردم را در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا نه تنها در واکنش به سیاست های ترامپ بلکه همگام با انقلابی واقعی دانست که در حال وقوع در مسیر انرژی های پاک تر و کاهش میزان دی اکسید کربن در آینده است.
 
استیر با بیان اینکه بیش از هزار مدیرعامل شرکت های مختلف آمریکا در نامه ای سرگشاده به ترامپ از وی درخواست کرده اند از توافق پاریس خارج نشود افزود: اتخاذ سیاست های شفاف تر سبب می شود بخش خصوصی با اطمینان بیشتری پا به عرصه ی به کارگیری انرژی های پاک گذارد.
 
 وی افزود: سرمایه گذاری در بکارگیری انرژی های پاک کم است زیرا مشاغل مطمئن نیستند در آینده میزان کربن بالا بهتر است یا کربن پائین تر. شواهد بسیاری در سی سال گذشته وجود دارد که نشان می دهد سیاست های زیست محیطی هوشمند و همگام با بازار به پیدایش فناوری های نو رهنمون شده است و همین فناوری های نو هستند که رشد اقتصادی را به همراه خواهند داشت.
 
اندرو استیر خروج آمریکا را از پیمان پاریس بسیار زیانبار دانست و گفت: در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد آمریکا برتری تکنولوژیکی خود را از دست خواهد داد و سرمایه گذاری رو به کاهش می گذارد.

 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار