رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان به همسایه‌های حامی گروه‌های مخالف مسلح افغانستان هشدار داد که مداخلات آنها عواقبی ناگواری برایشان خواهد داشت.

سیاف خطاب به حکومت: به خاطر خدا در سیاست قومی و تیمی تجدید نظر کنید

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرب رسول سیاف، رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان، به همسایه‌های حامی گروه‌های مخالف مسلح افغانستان هشدار داد که مداخلات آنها عواقبی ناگواری برای شان خواهد داشت.

سیاف، امروز در مراسمی که به مناسبت روز پیروزی مجاهدین دایر شده بود، در کابل گفت، تمام همسایه‌های افغانستان که دشمنان را تقویه می‌کنند، بدانند که روزی؛ بیست برابر "تاوان” آن را خواهند پرداخت.

او گفت "به تمام همسایه‌ها، خصوصاً همسایه شمال یک پیغام دارم، بس است همان یک بار که سرت را با صخره جنگاندی و کله ات تکه تکه و جانت پرخون برآمدی از اینجا، همان بس است. بدون آن نیز فامیلی نیست در افغانستان که از آن قرضدار نباشی، خود را به زور به دست قراضدارانت نده”.

رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان، تأکید کرد که این گونه عملکردها نه به خیر آن کشور است و نه به خیر منطقه.

این اظهارات، آقای سیاف به دنبال، نشر گزارش‌های کمک تسلیحاتی روسیه به طالبان و اظهارات مقام‌های امریکایی در این رابطه می‌باشد؛ هرچند که مقام‌های روسیه در مسکو و کابل، این ادعا را رد کرده اند.

همچنان این رهبر پیشین جهادی، به جامعۀ جهانی گفت که تا اکنون با تقبل مصارف و تلفات نیروهای شان در افغانستان، نه آنها به هدف رسیده اند و نه افغانستان به صلح رسیده است.

او تأکید کرد که برای رسیدن به هدف مشترک، دو راه وجود دارد که باید فشارهای لازم برای تأمین صلح آورده شود و یا نیروهای امنیتی افغان به صورت کامل تجهیز شوند که گروه‌های مسلح مخالف دولت را در میدان نبرد شکست بدهند.

انتقاد بر حکومت

آقای سیاف، بر سیاست کنونی حکومت نیز انتقاد کرد و گفت که با یک گروپ کوچک تمام امور این کشور به پیش برده نمی‌شود.

او افزود "به خاطر خدا و به خاطر ملت در سیاست کدری خود تجدید نظر بکند، افغانستان پر از مردم است، افغانستان پر از شخصیت‌ها است، همان کسانی که می‌توانند از این مُلک دفاع کنند، چرا به جرم مجاهد بودن به انزوا کشیده شود”.

آقای سیاف خاطرنشان ساخت که در پی امتیاز طلبی نیست؛ بلکه به باور وی، حکومت‌ها شکست می‌خورند؛ اما ملت‌ها شکست نمی‌خورند.

این در حالی است که روز شنبه، محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، نیز خطاب به سیاسیون افغانستان گفت که اکنون موقع امتیازطلبی شخصی نه؛ بلکه موقع حفظ "شأن” و "عظمت تاریخی” این کشور است.

پیش از این نیز، ولسی جرگۀ افغانستان، مدعی شد که همه مصایب کنونی افغانستان، برخاسته از سیاست تبارگرایی و تیمی رییس جمهور غنی، است.

اما شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری این اظهارات را که گویا رییس جمهور انحصارگر است و استبداد رأی دارد، رد کرده است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار