صرفه جویی ٥٦ میلیاردى در ملزومات پزشکى/ کمک هزینه ٨٠٠ هزار تومانى برای ١١ هزار بیمار صعب العلاج

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به صرفه جویى ٥٦ میلیاردى در زمینه ملزومات پزشکى به کمک طرح تحول سلامت گفت: ١١ هزار بیمار به عنوان بیمار صعب العلاج کمک هزینه ٨٠٠ هزارتومانى براى خرید دارو درشهر تهران دریافت کردند.

صرفه جویی ٥٦ میلیاردى در ملزومات پزشکى/ کمک هزینه ٨٠٠ هزار تومانى برای ١١ هزار بیمار صعب العلاج
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منان حاجى محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست بررسى دستاوردهاى طرح تحول سلامت در علوم پزشکى تهران که در ستاد مرکزى این دانشگاه بررسى شد، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: در گذشته هزینه‌های القایی دارو و تجهیزات پزشکی یکی از مشکلات بیمارستان‌ها و جزو نگرانی‌های بیماران بود که در طرح تحول نظام سلامت مورد توجه قرار گرفت.  
 
وى ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران هم برای کنترل این موضوع راهکارهایی را در نظر گرفت و برای همه بیمارستان‌ها فرمول‌هایی را ایجاد کرد و کمیته‌های دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها موظف شدند که براساس لیست ارائه شده پزشکان داروهاى ژنریک را تجویز کنند و در صورتى که در تجویز دارویى از برند خاصی اصرار داشته باشند این موضوع در کمیته دارویى بیمارستان بررسی شود.
 
وی افزود: همچنین سامانه‌ای در این زمینه طراحی شد تا پزشک در حین تجویز به لیست این دارو‌ها دسترسی داشته باشد و اداره غذا و دارو دانشگاه هر سه ماه سامانه را بررسى مى‌کند.
 
حاج محمودی عنوان کرد: برای کنترل مصرف داروهای پرهزینه و پرمصرف پروتکل هایى تدوین شد و این پروتکل‌ها دو سال است که در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا می‌شوند.
 
حاجى محمودى با بیان اینکه وزارت بهداشت هم کار قیمت‌گذاری ملزومات پزشکی را انجام داد، افزود: طبق آمار رسمی سازمان غذا و دارو قیمت ملزومات پزشکی به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته و بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان صرفه‌جویی از محل خرید ملزومات پزشکی صورت گرفته است.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قبل از طرح تحول سلامت کمبودهاى دارویى داشتیم، اما اکنون با مدیریت کمبود دارو در حال حاضر شاهدیم که میزان کمبودهای دارویی به کمتر از ۳۰ قلم در کشور رسیده است.  
 
وى ادامه داد: برای داروهای گران‌قیمت هم از محل کمک به بیماران صعب‌العلاج کمک هزینه‌هایی را از سوی دانشگاه علوم پزشکى تهران پرداخت کردیم به طوری که تاکنون ۱۱ هزار بیمار در سطح شهر تهران در سه دانشگاه علوم پزشکى تهران، بهشتى و ایران کمک هزینه ٨٠٠ هزار تومانى براى دارو تحت عنوان بیماران صعب العلاج دریافت کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار