رئیس مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه رنا کابل با رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رضایی رئیس مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه رنا کابل، رئیس انجمن مخترعان افغانستان و مشاور علمی معاونت ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی روز شنبه 9 اردیبهشت با دهقان رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان دیدار و گفتگو کردند.
 
رضایی همچنین نماینده رسمی فدراسیون جهانی انجمن‌های مخترعین IFIA نیز هستند که اختراع اولین سانترفیوژ چندمحوری در دنیا و اختراع دستگاه تخلیص پیوسته سیال را در کارنامه خود دارد و صاحب چندین مدال در مسابقات جهانی اختراعات است.

طی این دیدار، که با حضور مدیر مرکز کارآفرینی و مدیر دفتر روابط بین الملل دانشگاه صورت گرفت، یک تفاهم نامه همکاری بین مرکز کارآفرینی دانشگاه ولی عصر(عج) و مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه رنا افغانستان امضاء گردید و مقرر گردید این دو مرکز طی دوسال در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل مواد آموزشی و تکنولوژی و برگزاری مسابقات، جشنواره ها و کنفرانس ها، همکاری مشترک داشته باشند.

با توجه به صحبت‌های ریاست محترم دانشگاه مبنی بر سکونت جمع کثیری از اتباع افغانستان در شهرستان رفسنجان و حضور جمعیتی بالغ بر 5500 دانش آموز از اتباع و مهاجرین آن کشور در مدارس این شهرستان، رضایی خواستار توجه بیشتر مسئولان دانشگاه‌های رفسنجان به جذب محصلان اتباع آن کشور به دانشگاه و مرکز علمی شدند و از مسئولان دانشگاه خواستند در جهت تسهیل و رفع موانع و مشکلات تحصیلی آنها مساعدت و همکاری لازم را مبذول دارند.

رئیس دانشگاه ولی عصرعج نیز ضمن اعلام حمایت و همکاری در جهت جذب بیشتر اتباع و مهاجرین آن کشور به دانشگاه و مساعدت در جهت ادامه تحصیل و رفع مشکلات آنان، آمادگی دانشگاه را برای اعزام اساتید به کشور افغانستان جهت آموزش و فراهم نمودن اعطای بورسیه به تعداد محدودی از متقاضیان آن کشور اعلام نمودند. ضمنا از رضایی خواسته شد بعنوان پل ارتباطی با سایر دانشگاه های ممتاز کشور افغانستان جهت معرفی ظرفیتهای دانشگاه و شهر رفسنجان رایزنی کند.

روحانی مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه نیز، در این دیدار خواستار همکاری مشترک علمی و تخصصی دو مرکز در زمینه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی شد.لازم به ذکر است آقای رضایی پیش از این دیدار، بازدیدی از فضاهای فیزیکی ، برخی دانشکده ها، آزمایشگاه ها و همچنین سایت انرژی های نو بعمل آوردند.   
 
آغاز فصلی نو میان دانشگاه رنا کابل و دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان 
 
آغاز فصلی نو میان دانشگاه رنا کابل و دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان 
 
آغاز فصلی نو میان دانشگاه رنا کابل و دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان 
 
آغاز فصلی نو میان دانشگاه رنا کابل و دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.