پس از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از کره جنوبی خواست هزینه استقرار سامانه موشکی تاد را بپردازد، رهبران حزب دموکرات از وی به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از کره جنوبی خواست هزینه استقرار سامانه موشکی تاد را بپردازد، رهبران حزب دموکرات آمریکا از وی به سبب تخریب رابطه هم‌پیمانی آمریکا با کره جنوبی انتقاد کردند. 

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای گفت:«ترامپ بار دیگر این مطلب را اثبات کرد که تجربه و دانش لازم را در کاخ سفید ندارد. لاف‌زنی و سر و صدای بی‌مورد که از شاخصه‌های ترامپ در دوره فعالیت وی در بخش خصوصی بود زمانی که از سوی رئیس جمهور کشور و در محل کاخ سفید به کار گرفته شود باعث شرمساری و ایجاد خطر برای کشور می‌شود.»

وی برای نمونه به اظهارات ترامپ درباره اینکه کره جنوبی باید هزینه استقرار سامانه موشکی تاد را بپردازد و نیز تمایل شخص رئیس جمهور آمریکا برای تغییر در توافقنامه تجاری دوجانبه با سئول اشاره کرد. 

از سوی دیگر، بن کاردین، سناتور دموکرات از ایالت مریلند، و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز از ترامپ خواست در شرایطی که تنش‌ها با کره شمالی در حال افزایش است، به دنبال برهم زدن ائتلاف با کره جنوبی نباشد. 

اِد مارکی، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست نیز در بیانیه‌ای از اظهارات «غیرمحترمانه» ترامپ علیه کره جنوبی انتقاد کرد و گفت: «صحبت‌های رئیس جمهور درباره جنگ و پیام‌های ناهماهنگ مقامات دولت، تنها باعث تشدید کج خیالی‌های کیم جون اون (رهبر کره شمالی) شده و احتمال بروز جنگی تصادفی را افزایش می‌دهد؛ جنگی که می تواند باعث کشته شدن میلیون‌ها نفر در شبه جزیره کره شود.»

لازم به ذکر است ترامپ در مصاحبه‌ای با رویترز که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت تمایل دارد کره جنوبی هزینه استقرار سامانه موشکی تاد را بپردازد. این در شرایطی است که دو کشور سال قبل توافق کردند آمریکا هزینه استقرار سامانه موشکی را پرداخت کند و کره جنوبی نیز زمین مورد نیاز برای استقرار آن را تامین کند. 

کره جنوبی این درخواست ترامپ را فوری رد کرد ولی ترامپ روز بعد بار دیگر در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌تایمز بر موضع خود تاکید کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار