رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: عملیات اجرایی چهار طرح عمرانی و تقویت زیرساخت های رفاهی در چهار بقعه متبرکه این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ فرزین بهمنی آزاد گفت: این طرح ها در بقاع متبرکه امامزاده شاه ابوطالب(ع)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده قطب الدین و امامزاده ابراهیم (ع) اجرا می شود.

وی گفت: اعتبار اجرای طرح های عمرانی در بقاع متبرکه گچساران از محل بودجه دولتی و نذورات مردمی تامین می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران افزود: اجرای تخریب و بازسازی بقعه متبرکه شاه ابوطالب(ع)، تعمیر و کاشی کاری گنبد بارگاه امامزاده اسماعیل(ع)، کاشی کاری سردرب بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده قطب الدین از جمله طرح هایی است که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

بهمنی آزاد بیان کرد که طرح ساخت محراب و تعمیر مسجد امام سجاد (ع) در شهر دوگنبدان با 700 میلیون ریال تکمیل و بهره برداری شد.

وی از تامین اعتبار تعمیر پنج مسجد گچساران خبر داد و گفت که برای هر یک از این مساجد 200 تا 400 میلیون ریال از محل اعتبارات قرارگاه قرب خاتم(ص) اختصاص یافته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد که در سال 1395بیش از 10 میلیارد ریال برای نوسازی، توسعه و تعمیر بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان اعتبار تصویب که 60درصد آن جذب و هزینه شد.

بهمنی آزاد بیان کرد: افزایش زیرساخت های رفاهی در بقعه متبرکه راهکاری برای توسعه گردشگری مذهبی و بهبود کیفی برنامه های فرهنگی است.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار ملی به ویژه در حرم بی بی حکیمه (س) به عنوان نگین گردشگری جنوب کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت که 140 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت، توسعه و مرمت مساجد و بقاع متبرکه در دولت تدبیر و امید در این شهرستان هزینه شده است.

بهمنی آزاد افزود که این اعتبار از محل بودجه‌های دولتی، کمک‌های اهدایی مردمی و سایر منابع مالی برای اجرای طرح‌های عمرانی بقاع متبرکه و مساجد گچساران تأمین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به اینکه یکهزار و 650 زائر خارجی و 550 هزار گردشگر داخلی در تعطیلات نوروز 96 به بقاع متبرکه این شهرستان مشرف شدند، ابراز داشت که بقاع متبرکه ضمن اهمیت فرهنگ دینی، ظرفیتی برای جذب گردشگران خارجی، ایجاد فرصت‌های شغلی و تحقق اقتصاد مقاومتی است که توسعه زیرساخت‌های این نقاط با این هدف انجام می‌شود.

141 مسجد در مناطق روستایی و شهری گچساران وجود دارد. 

این شهرستان 41 بقعه متبرکه دارد که حرم بی بی حکیمه (س)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده جعفر (ع)، امامزاده شاه محمد (ع) و کاکا مبارک (ع) از بقاع متبرکه شاخص در آن است.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.