چین بزرگترین هواپیمای دریایی جهان با قابلیت انجام عملیات‌های امدادی در هوا و دریا را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، بزرگترین هواپیمای آبی - خاکی جهان که بیشترین کاربرد آن در عملیات های نجات دریایی و خاموش کردن آتش سوزی گسترده در مناطق جنگلی است در چین تولید شد.

در این هواپیما که به عنوان بزرگترین هواپیمای آبی خاکی جهان طراحی و تولید شده است، فاصله دماغه تا دم آن 37 متر و فاصله ی بین انتهای دو بال آن به 38 متر و 80 سانتی متر می رسد. حداکثر ظرفیت باری این هواپیما حدود 54 تن است. این هواپیما می تواند در مدت بیست ثانیه 12 تن آب را در داخل مخزن خود ذخیره و فقط با یک بار سوخت گیری، تا 370 تن آب را جابجا کند.

این هواپیما نخستین آزمایش های مقدماتی خود را روی باند فرودگاهی در شهر ژوهای در استان گوانگ دونگ چین با موفقیت پشت سر گذاشت. سایر آزمایش ها و کنترل های فنی این هواپیما در دست انجام است.

تولید بزرگترین هواپیمای دریایی جهان در چین

قدرت مانور این هواپیما بسیار بالا است و می تواند در عملیات نجات دریایی، اطفا آتش سوزی های جنگلی و حفاظت محیط زیست بکار رود.

چو جینگ ون؛ رئیس صنعت هوانوردی چین که مدیر پروژه ی « ای جی - 600 » است، گفت: این هواپیمای آبی - خاکی در مقایسه با تجهیزات فعلی مورد استفاده در عملیات نجات مانند کشتی ها و بالگرد ها، مزایای منحصر بفردی دارد.

در زمان عملیات نجات در آب های ساحلی یا مناطق دور افتاده، این هواپیما سرعت عمل بیشتری دارد و از قابلیت پرواز در مسافت های طولانی تر نیز برخوردار است. مسافتی که یک بالگرد می تواند طی کند بسیار کمتر است و شعاع پروازی آن 500کیلومتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار