بخش زیادی از آثار تاریخی و تمدن یمن در دو سال تجاوز رژیم سعودی و هم پیمانانش به یمن، به طور جدی آسیب دیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المنار، بخش زیادی از آثار تاریخی و تمدن یمن در دو سال تجاوز رژیم سعودی و هم پیمانانش به یمن، به طور جدی آسیب دیده است.

ائتلاف متجاوزان، در این جنگ، آثار تاریخی یمن را در مناطق مختلف کشور هدف قرار داده است. بر اساس آمارهای ارائه شده بیش از 60 اثر تاریخی از جمله مساجد، بناهای تاریخی و سدها در حملات متجاوزان هدف قرار گرفتند. کارشناسان با تایید ویرانی و آسیب دیدگی آثار تاریخی یمن ابراز داشتند با آنکه برای بازسازی این بخش از تاریخ کشور تلاش خواهد شد اما خسارات وارده بر تمدن و تاریخ یک کشور را نمی توان با پول ارزیابی کرد.

نبیل نصر معاون مدیر سازمان میراث تاریخی یمن در این باره گفت: دشمن از همان آغاز تجاوز به یمن، سعی کرد به صورت مستقیم آثار تاریخی کشور را هدف قرار دهد.

مهند السیانی از مدیران سازمان میراث تاریخی یمن نیز گفت: آثار تاریخی یمن به شیوه های مختلفی هدف قرار گرفته است، گاه این آثار در حملات مستفیم هدف قرار گرفتند، گاهی نیز هدف قرار گرفتن بناهای مجاور آثار تاریخی و موزه ها موجب شد تا این اماکن آسیب ببینند و گاه مزدوران ائتلاف متجاوزان و گروه های تروریستی با استفاده از مواد منفجره این اماکن را هدف قرار دادند.

امه الزاق جحاف، یکی دیگر از مدیران سازمان میراث تاریخی یمن نیز بیان داشت: ائتلاف متجاوزان چون می دانست شهرهای تاریخی برای مردم یمن تا جه حد اهمیت دارد و همچنین می دانست که هدف قراردادن این آثار تا چه حد برای مردم یمن زجر آور است به تخریب این اماکن روی آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار