به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سعید سلیم ساسانی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه با بیان اینکه کار پروژه قطار شهری کرمانشاه در دو فاز یک و دو در حال
انجام است، گفت: فاز اول این پروژه از میدان معلم تا میدان آزادی را شامل میشود
که عمده تمرکز فعالیت ما هم در همین مسیر است.
وی افزود: بخشی از این مسیر روگذر و بخش دیگر آن از سه راه 22 بهمن تا
میدان آزادی به صورت زیرگذر است.
ساسانی تصریح کرد: بخش روگذر مسیر از میدان معلم تا سه راه 22 بهمن
شامل پنج ایستگاه در مناطق ابتدای کارمندان، ابتدای فرهنگیان، پارک شاهد،
بیمارستان طالقانی و سه راه 22 بهمن است که خوشبختانه کار در این بخش به خوبی در
حال انجام است و عرشه پروژه پیشرفت قابل ملاحظهای داشته و با جدیت به دنبال طراحی
ایستگاهها در این مسیر هستیم که عملیات اجرایی ایستگاهها در سال جاری کلید
خواهد خورد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از شروع عملیات
اجرایی ایستگاهها، پیگیری ریلگذاری مسیر در اولویت کار ما قرار خواهد داشت.
ساسانی با اشاره به شروع حفر تونل در مسیر سه راه 22 بهمن تا میدان
آزادی از سال گذشته، گفت: کار حفر تونل در این مسیر امسال به اتمام میرسد و تنها
کار نصب تجهیزات از جمله برق، هواکش و سایر موارد باقی میماند.
ساسانی تصریح کرد: در این مسیر دو ایستگاه زیر زمینی در محدود تقاطع
بسیج و میدان آزادی خواهیم داشت.
ساسانی در ادامه با بیان اینکه فاز دوم پروژه قطار شهری در مسیر میدان
آزادی تا میدان فردوسی به صورت زیرزمینی خواهد بود، گفت: در این مسیر نیز پنج
ایستگاه زیرزمینی خواهیم داشت، اما هم اکنون عمده تمرکز ما بر اتمام فاز اول پروژه
است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه با اشاره به انعقاد قرارداد 100
میلیارد تومانی بین شهرداری کرمانشاه و قرارگاه خاتم(ص) جهت حفر تونل
قطار شهری، گفت: طبق این قرارداد علاوه بر حفر تونل، قرارگاه ساخت دو ایستگاه زیرزمینی
در این مسیر را نیز برعهده دارد.
وی در ادامه به مشکلات مالی این پروژه اشاره کرد و گفت: در صورت تامین
اعتبار سالانه 250 تا 300 میلیارد تومانی، فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه ظرف
دو تا سه سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
ساسانی تصریح کرد: این درحالیست که سال گذشته حدود 25 میلیارد تومان
به پروژه اختصاص داده شد و امسال نیز 55 میلیارد تومان در قانون بودجه برای این
پروژه دیده شده است.
وی با بیان اینکه نیمی از اعتبارات پروژه قطار شهری باید توسط دولت و
نیم دیگر آن توسط شهرداری تامین شود، گفت: 55 میلیارد تومان امسال در قانون بودجه
سهم دولتی پروژه است و سهم شهرداری در قالب قرارداد 100 میلیارد تومانی با قرارگاه
خاتم(ص) است که در مدت سه سال بصورت 70 درصد ملک و 30 درصد نقدی به قرارگاه پرداخت
می شود.
ساسانی این میزان اعتبارات را برای پروژه ناکافی دانست و اظهار کرد:
بحث فروش اوراق مشارکت را نیز برای این پروژه داریم که یک سال است پیگیر آن هستیم،
اما هنوز به نتیجه نرسیدیم.
این مسئول افزود: عدم پرداخت اعتبارات لازم موجب شده که هر بار از
برنامه زمانبندی پروژه عقب بمانیم و هرچند وقت یکبار برنامه زمانبندی را به روز کرده
و تغییر دهیم که با این روند نمیتوان فاز اول پروژه را ظرف سه سال به اتمام رساند.
انتهای پیام/پ