میزان گرد و خاک در خرمشهر به ۴ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛باتوجه به ورود سامانه ریزگردها از روز گذشته به خوزستان و استمرار آن تا امروز میزان غلظت گرد و خاک در شهرستان خرمشهر به چهار برابر حد مجاز رسید.

میزان گرد و خاک نسبت به روز گذشته در شهرستان های خرمشهر 567 میکروگرم بر متر مکعب، اهواز 149، دزفول، 220، هندیجان، 183، اندیمشک 254 و شادگان نیز 264 میکروگرم بر متر مکعب است.

منشأ و کانون‌های گرد و خاک از کشور عراق و حد فاصل عراق و سوریه است که سبب شده استاندار غبار در هوا که باید 150 میکروگرم بر متر مکعب باشد در خرمشهر به چهار برابر حد مجاز برسد.

همچنین این توده گرد و خاک علاوه بر تحمیل بیماری‌های بسیاری به مردم خوزستان سبب تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و عقب‌ماندگی دانش آموزان شده است.

در حالی روز گذشته مدارس ابتدایی نوبت بعداز ظهر شهرستان‌های خرمشهر، شادگان و آبادان تعطیل اعلام شدند که دوشنبه هفته گذشته نیز با ورود ریزگردها مدارس اهواز و چند شهرستان دیگر تعطیل اعلام شدند.

ریزگردها و ورود کانون‌های گرد و خاک به خوزستان زندگی مردم استان را دچار مختل کرده و هر دوره ریاست جمهوری صرفا وعده‌ سر می‌دهند و کاریی که شایسته مردم استان باشد صورت نگرفته است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.