رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: امسال 9 طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جنتی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: بیمارستان 160 تختخوابی سینا، مرکز جامع بیماری های سرطانی، بخش های سی سی یو، قلب و آنژیوگرافی، بلوک زایمانی و بخش مراقبت های ویژه کودکان، مرکز درمان بستر خداجو و مرکز اقامت پزشکان متخصص و آزمایشگاه تخصصی از جمله طرح هایی است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
 
وی ادامه داد: بیمارستان در دست ساخت سینای این شهرستان هم اکنون از حدود 90 درصد پیشرفت فیزکی برخوردار بوده و 60 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی این مرکز درمانی هزینه شده است.
 
وی اضافه کرد: در این بیمارستان، بخش های مختلف مراقبتی و جراحی در زمینه ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، بیماران ترومایی و تصادفی و نیز بخش قلب و عروق و داخلی پیش بیین شده و شامل واحدهای تخصصی سی سی یو و آی سی یو به عنوان یک بیمارستان جنرال خواهد بود.
 
وی گفت: در این بیمارستان اتاق های عمل از هفت به 14 و تخت های اورژانس از 6 تخت به 20 تخت افزایش یافته است.
وی با اشاره به احداث مرکز جامع بیماران سرطانی توسط یک خیر بخش سلامت در این شهرستان افزود: این مرکز توسط بخش خصوصی و با حدود 620 میلیارد ریال اعتبار و با زیربنای 11 هزار متر مربع در حال ساخت است و شامل بخش های تخصصی و فوق تخصصی در زمینه درمان بیماری های سرطانی خواهد بود.
وی ادامه داد: بخش های سی سی یو، قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان نیز به عنوان یکی از طرح های بخش سلامت با اعتبار 60 میلیارد ریالی از محل اعتبارات داخلی و طرح تحول نظام سلامت با زیربنای چهار هزار متر مربعی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.
 
وی اضافه کرد: ایجاد بلوک زایمانی و مراقبت های ویژه کودکان با ظرفیت 40 تخت و با 30 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی و طرح تحول نظام سلامت بوده و تا هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی با اشاره به احداث مرکز درمان بستر در شهر خداجو گفت: این مرکز با زیربنای یک هزار و 500 متر مربع و با اعتبار 25 میلیارد ریالی از جمله طرح های در دست اجرای بخش سلامت این شهرستان بوده که تا پایان سال جاری افتتاح می شود و خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این منطقه ارائه خواهد داد.
 
وی افزود: طرح احداث خوابگاه پزشکان متخصص این شهرستان در یک قطعه زمین وقفی یکی از خیران بخش سلامت آغاز شده و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: در این طرح که با زیربنای دو هزار و 400 متر مربع و در 6 طبقه احداث می شود، چهار طبقه به عنوان خوابگاه پزشکان و 2 طبقه آن نیز به عنوان آزمایشگاه تخصصی و داروخانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی این شهرستان گفت: در دولت تدبیر و امید، ضریب اشغال تخت های بیمارستان از هفت دهم به 9 دهم رسیده است.
 
جنتی افزود: با بهره برداری از طرح های حوزه سلامت و درمان در سال جاری ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در این شهرستان به 1.2 تخت خواهد رسید که این میزان با اجرای طرح های آتی حوزه سلامت از جمله طرح احداث بیمارستان 350 تختخوابی این شهرستان، به میانگین کشوری که 1.7 است، خواهد رسید.
 
سرانه تخت بیمارستانی در ایران 1.7 دهم برای یک هزار نفر است.
 
وی اضافه کرد: اقدامات و طرح های اجرا شده در حوزه سلامت این شهرستان بی نظیر بوده و در آینده این شهرستان را به قطب سلامت شمالغرب کشور تبدیل خواهد کرد.
 
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.