نیویورک‌تایمز: چگونه ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ را تغییر داد؟

نیویورک‌تایمز در گزارشی به تغییراتی که ریاست‌جمهوری در دونالد ترامپ ایجاد کرده است، پرداخت.

نیویورک‌تایمز: چگونه ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ را تغییر داد؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در 100 روز نخست ریاست خود کاخ سفید را دچار تغییرات عمیقی کرده، پروتکل‌های قدیمی را نادیده گرفته و از مرزهای سنتی عبور کرده است. 

اما به گفته تحلیلگران و کارشناسان، همانطورکه ترامپ ریاست‌جمهوری را تغییر داده، این سمت نیز او را تغییر داده است. با اینکه ترامپ هنوز هم تصمیمات عجولانه می‌گیرد و به راحتی رنجیده می‌شود در برخی موارد نیز رفتار و رویکردش را با سمت ریاست‌جمهوری و چالش‌های آن وفق داده است.

به اعتقاد تحلیلگران، دولت آمریکا در 100 روز نخست دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به قلمروهای ناشناخته‌ای پا گذاشته و ترامپ تقریباً در هر یک از این 100 روز اقدامی انجام داده که بی‌سابقه بوده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری است که از اختیاراتش برای لغو اقدامات همتای پیشین خود بیشترین استفاده را کرده است. برای مثال وی در امور تجاری و محیط زیستی بیشترین تغییرات را ایجاد کرده است. همچنین ترامپ در طول یک نسل گذشته بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری گفتمان ملی را تحت تأثیر قرار داده است.

از طرفی ترامپ به پروتکل‌هایی که دیگر اعضای دولتش باید رعایت کنند، مقید نیست. برای مثال او منافع تجاری خود را با بازدید منظم از املاکش حفظ کرده است. او نسبت به رؤسای جمهور قبلی در مورد مالیاتش و دیگر امور به میزان کمتری شفاف سازی می‌کند.

«جانت مولینز گریسوم» یکی از مقامات ارشد دولت جرج بوش در این خصوص گفت: «100 روز اول ریاست‌جمهوری ترامپ انعکاس میزان تغییرات ریاست‌جمهوری را نشان می‌دهد».

مقامات قدیمی واشنگتن همیشه از انحراف از هنجارهای گذشته امتناع کرده‌اند و حالا مردم با رئیس‌جمهوری مواجه هستند که مایل است تمام هنجارها را تغییر دهد. با اینکه واشنگتن به انجام فرآیندها و حفظ مناسبت‌ها اهمیت می‌دهد، مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که برای آنها علیه قدرت‌های تثبیت شده بجنگد.

تحلیلگر نیویورک‌تایمز در ادامه می‌نویسد: اما با تمام این اوصاف، این رئیس‌جمهوری که اکنون در صدمین روز ریاستش می‌بینیم کسی نیست که 20 ژانویه برای اولین بار به کاخ سفید پا گذاشت و قصد داشت با روسیه روابط حسنه داشته باشد، برای چین دردسر درست کند و با نخبگان بجنگد.

ترامپ پس از ورود به کاخ سفید و با گذشت زمان به این موضوع پی برد که مسائلی مانند بیمه درمانی شهروندان آمریکایی (برای جایگزین کردن طرح ملی بیمه اوباما) و کره شمالی از آنچه فکر می‌کرد دشوارتر هستند. در نتیجه بسیاری از وعده‌های افراطی خود در زمان برگزاری کمپین‌های انتخاباتی‌اش را کنار گذاشت.

«اچ.دابلیو برندز» استاد دانشگاه تگزاس که زندگی نامه چندین رئیس‌جمهور را نوشته در این خصوص گفت: «به نظر من بیش از آنکه ترامپ ریاست‌جمهوری را تغییر دهد، خودش تغییر کرده است و اکثر مواضعی که او به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری داشت متعادل شده‌اند. این واقعیتی است که هر رئیس‌جمهوری پس از ورود به کاخ سفید آن را تجربه می‌کند».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار