این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه زمانی مردم را از فساد مطلع می کنید عنوان کرد: اگر کشف شود که مدیری به بیت المال دست زده باید برخوردهای لازم صورت گیرد حتی اگر از نزدیک ترین افراد باشد.

به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوی سیما گفت: دولتی که خود را ارباب مردم می داند دولت شفاف و پاسخگو به مردم نیست و از اقتصاد شکوفا خبری نیست و روز به روز نقش دولت پررنگ تر می شود لذا دولتی که خود را متکی به مردم می داند باید مسئولیت پذیر باشد و شکوفایی اقتصاد و پاکدستی مسئولان و مدیران اهمیت خاصی دارد. 

**دولتی که خود را متکی به مردم می داند باید مسئولیت پذیر و پاکدست باشد

وی با اشاره به اینکه دولت که خود را ارباب مردم را می داند رئیس جمهور بیشتر نقش توزیع کننده پول را برعهده دارد افزود: دولتی که متکی به مردم باشد به دلیل نیازی که به مردم دارد به ناچار باید به مردم پاسخگو باشد لذا رئیس جمهور در این دولت نقش راهبردی جامعه را ایفا می کند.

** از امنیت انسجام کافی بسیار خوب و مناسبی برخوردار هستیم

جهانگیری با اشاره به اینکه دولت باید متکی به مردم باشد تا کارامد و پاسخگوی مسائل جمهوری اسلامی ایران باشد عنوان کرد: ما در طول 40 سال گذشته موفقیت های بزرگی داشتیم و نظام جمهوری اسلامی موفق شده علی رغم همه مشکلات از تمامیت ارضی در جنگ هشت ساله از کشور دفاع کند لذا از امنیت انسجام کافی بسیار خوب و مناسبی برخوردار هستیم .

**از رشد پایدار اقتصادی برخوردار نبودیم

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی شرایطی را به وجود آورده که مردم به هویت دینی اسلامی و ملی خود افتخار می کنند اظهار داشت: البته در کنار آن نواقصی داشتیم مثلا در زمینه اقتصاد آن گونه که نیازمند عزت مردم بود رشد نکردیم و از یک رشد پایدار اقتصادی برخوردار نبودیم.  
وی با اشاره به اینکه در طول 40 سال گذشته رشد بالای 10 درصدی را داشتیم و تورم 40، 50 درصدی را در اقتصاد شاهد بودیم خاطر نشان کرد: پایداری رشد اقتصاد می تواند برای اقتصاد هدفگذاری شود.

** پاکدستی باید جزو مهمترین ویژگی های دولت باشد

جهانگیری با بیان اینکه در زمینه فرهنگی و اجتماعی آن گونه که نیاز کشور بود نداشتیم ادامه داد: پاکدستی باید جزو مهمترین ویژگی های دولت باشد و همه سطوح باید پاکدستی را مد نظر قرار دهند.

** اگر کشف شود که مدیری به بیت المال دست زده باید برخوردهای لازم صورت گیرد حتی اگر از نزدیک ترین افراد باشد

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چه زمانی مردم را از فساد مطلع می کنید عنوان کرد: اگر کشف شود که مدیری به بیت المال دست زده باید برخوردهای لازم صورت گیرد حتی اگر از نزدیک ترین افراد باشد.
وی با اشاره به اینکه کشف فساد در دولت باید در اولین فرصت صورت گیرد و برخوردهای لازم انجام شود ادامه داد: کسانی که منصوب اصلی رئیس جمهور هستند باید بلافاصله در زمان برخورد با فساد با آنها برخورد کرد.

جهانگیری با بیان اینکه باید با فساد برخورد کرد ادامه داد: قوه قضاییه در این زمینه باید با فساد برخورد کند.
 

جهانگیری همچنین در پاسخ به این سؤال که در دولت شما مطبوعات می‌توانند بدون نگرانی از متهم شدن از دولت تان انتقاد کنند گفت: آزادی مطبوعات مهم‌ترین رکن نظارت از سوی مردم است البته ممکن است گفته شود در دولت یازدهم گاهی گله‌هایی نیز در این رابطه مطرح شده است.

وی با بیان این که دو گروه مطبوعات داریم افزود: یک گروه مطبوعات ، مطبوعاتی هستند که در یک فضای رسانه‌ای شکل می‌گیرند به گونه‌ای که افراد علاقه‌مند به کار مطبوعاتی مجوز می‌گیرند و مطبوعاتی را با منابع خود راه اندازی می‌کنند که وظیفه شان هم نقد است و هم این که بتوانند احزاب و گروه‌هایی که این روزنامه‌ها را درست می‌کنند افکار خود را نیز منتقل کنند اما دسته دیگر از مطبوعات ، مطبوعاتی هستند که توسط یک نهاد حکومتی و با استفاده از پول بیت‌المال درست شده‌اند که این رسانه بخش دیگر حکومت را نقد می‌کند بر این اساس یک بخش از حکومت که رسانه‌ای درست کرده است بخش دیگری از حکومت را نقد می‌کند و از منابع دولتی علیه دولت استفاده می‌کنند که این امر پذیرفته شده نیست .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این که ما نباید با پول عمومی کشور رسانه‌ای درست کنیم که یک بخش حکومت علیه بخش دیگر سیاه نمایی کند بیان داشت: اگر به تیتر برخی از همین روزنامه‌هایی که عموماً از بودجه‌های عمومی ایجاد شده است نگاه کنید گاهی اوقات تیترهایی می‌بیند که حتی نشریات خارجی که با جمهوری اسلامی نیز دشمنی دارند این تیترها را نمی‌زنند بنابراین به اعتقاد بنده این بخش از مطبوعات را باید کنترل کرد و به هیچ وجه نباید اجازه داد که از بودجه دولت علیه دولت استفاده شود.

جهانگیری همچنین درباره سؤالی دیگری مبنی بر این که برای حفظ آرمان شهدا و جانبازان چه تعهدی می‌دهید گفت: خیلی از جوانانی که می‌توانستند برای خود آینده‌ای ترسیم کنند در مقطعی که جمهوری اسلامی نیاز به کمک آن‌ها  داشت و فریاد کمک به دین خدا بلند شده بود و ایران مورد تجاوز دشمنان قرار گرفته بود جان خود را فدای نظام و آرمان‌های امام کردند و بنده نیز از هیچ کوششی جهت تحقق آرمان شهدا، جانبازان و ایثارگران دریغ نخواهم کرد ضمن این که گمان می‌کنم این موضوع یکی از وظایف دولت است که به این بخش از جامعه و خانواده آن‌ها توجه کند چرا که ما با خون شهدا و با تکیه بر آرمان آن‌ها توانستیم سال‌های سال انقلاب را پیش ببریم.

وی همچنین در خصوص لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور نیز گفت: قطعاً برای کشور ما و هر کشوری، حفاظت از کشور جزء اولویت‌های اول است خصوصاً برای ایران که دشمنی‌های جدی از ابتدای انقلاب با او شده است .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که بر این اساس حفاظت از ایران که از ابتدا با دشمنی‌هایی روبرو بوده در اولویت ما است و یقیناً چنین نظام و حکومتی باید از بنیه دفاعی مناسبی برخوردار باشد تا بتواند در مقابل تهاجمات دیگر کشورها از خود دفاع کند گفت: ما جنگی را پشت سر گذاشتیم که تمام قدرت‌های دنیا در طرف مقابل ملت ایران قرار داشتند و از انواع و اقسام سلاح‌های کشتار جمعی علیه ما استفاده کردند بنابراین این تجربه تلخ به ما می‌گوید که ما باید بنیه دفاعی کشور را تقویت کنیم که برای تقویت این بنیه دفاعی نیز از هیچ کس نباید اجازه بگیریم ضمن این که در دولت یازدهم نیز بودجه مناسبی به این امر اختصاص داده شده به گونه‌ای که بودجه بنیه دفاعی کشور در سال 96 نسبت به سال 91 چهار برابر شده است.

جهانگیری همچنین در خصوص مقابله با تاکتیک چنگ و دندان نشان دادن آمریکا علیه ملتمان نیز عنوان کرد: برای آمریکا و هر کشوری که بخواهد در مقابل ایران شاخ و شانه بکشد مهم‌ترین موضع ما تکیه بر مردم است و همواره باید به این موضوع توجه داشته باشیم که هیچ سرمایه‌ای بزرگ‌تر از انسجام و اقتدار ملی منبعث شده از وحدت ملی کشور وجود ندارد.

وی افزود: البته در کنار این موضوع نیز دیپلماسی فعال و مقتدرانه باید مد نظر ما قرار گیرد چرا که این دیپلماسی فعال است که می‌تواند آمریکا را در سطح بین‌المللی به چالش بکشاند و منطق قوی و روشن جمهوری اسلامی ایران را در فضای بین‌المللی جا بیاندازد .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که تعهدات شما در برابر نقض عهد طرف آمریکایی در برجام چه خواهد بود گفت: برجام نرمش قهرمانانه راهبردی ایران برای عبور از یک گردنه تاریخی و صعب‌العبور بود .

جهانگیری با تأکید بر این که به اهداف خوبی در برجام دست پیدا کرده‌ایم گفت: در بعد سیاسی با برجام اراده ملت ایران بر اراده سایرقدرت ها تحمیل شد و ایران هراسی و فضای امنیتی که علیه ایران شکل گرفته بود با برجام به فضای دوستی تبدیل شد ضمن این که در بعد هسته‌ای نیز توانستیم با برجام شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است را محقق سازیم و در رابطه با مسائل اقتصادی نیز در خصوص لغو تحریم‌ها که اقتصاد کشور را با مشکل روبرو کرده بود فکر می‌کنم به اهداف برجام در این بعد نیز رسیده‌ایم.

وی با اشاره به این که برجام یک توافق بین‌المللی است که شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را تائید کرده است گفت: این گونه نیست که یک کشور که در برجام طرف ما باشد لذا کشوری که بخواهد برجام را بر هم بزند در دنیا منزوی خواهد شد .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت: همچنین به فضل الهی با برجام موفق شدیم اجماع جهانی اروپا و آمریکا را برهم بزنم به طوری که اروپایی‌ها از مواضع منطقی ایران حمایت می‌کنند و آمریکایی‌ها نیز نخواهند توانست به برجام آسیب برسانند البته ممکن است در مواردی مشکل ایجاد کنند که در این رابطه نیز ما می‌توانیم مقابله به مثل کنیم.

جهانگیری در بخش دیگری از این برنامه در خصوص ارتباط مسئولین با مردم نیز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام شود ارتباط مسئولین با مردم است که در این رابطه خوشبختانه در مقطع فعلی، فضای مجازی شرایط خوبی به وجود آورده است.

وی افزود: البته در کنار استفاده از این فضا به همه مدیران دولتی این دستور داده خواهد شد که وقتی را در ایام هفته خود به دیدار با مردم اختصاص دهند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با کم شدن فاصله طبقاتی نیز بیان داشت: کم کردن فاصله طبقاتی از اهدافی است که باید با کار کردن بر روی نظام مالیاتی، عملیاتی شود. 
 

جهانگیری با اشاره به معضل ریزگردها اظهار داشت: کاری که ما در این دولت انجام دادیم این بود که کانون ریزگردها که در خارج از کشور است را شناسایی و با کشورهای هدف صحبت کردیم.

وی با بیان این که کانون 70 درصد از ریزگردها در خارج از کشور و در عراق و سوریه و عربستان است گفت: برای حل مشکل باید مذاکره کنیم و قراراست سازمان ملل نیز در این باره به ما کمک کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید برای ریزگردهایی هم که در استان های غربی و جنوب غربی کشور خصوصا در استان خوزستان و جاهایی که باتلاق ها به دلیل کم آبی خشک شده اند راهکارهایی را برای انتقال آب پیدا کنیم افزود: ما در مناطق کویری نیز با پدیده شن های روان رو به رو هستیم که در آنجا هم باید اقدامات مناسبی انجام شد.

وی گفت: به هر حال برنامه خوبی برای رفع معضل ریزگردها آماده شده که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که چه قدر به جنگ نرم دشمن علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران اعتقاد دارید بیان داشت: جنگ نرم یک واقعیتی است که وجود دارد و دشمنان همیشه می خواهند از این طریق به کشورها آسیب بزنند.

وی با بیان اینکه مهم این است که ما از جنگ نرم به عنوان موضوع سیاسی علیه بخش دیگری استفاده نکنیم یادآور شد: اگر از جنگ نرم علیه بخش دیگری از مردم استفاده شود خطر آن از جنگی که دشمن می خواهد علیه کشور تحمیل کند بیشتر است بنابراین در مقابل جنگ نرم مانند جنگ سرد هوشیاری و انسجام و وحدت مردم لازم است تا آن جنگ بیانجامد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه حدود 8 سال از تصویب قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات می گذرد اما هم چنان عدم شفافیت اطلاعات یکی از بسترهای ایجاد رانت فساد است و چه راهکار عملی را برای شفافیت بیشتر به ویژه در بخش دولتی دارید گفت: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات دردولت قبل تصویب شد اما ابلاغ نشد.

وی گفت: در این دولت آیین نامه های قانون دسترسی آزاد به اطلاعات تصویب و اکنون وارد فازعملیاتی شده و دستگاه ها مکلف شده اند اطلاعاتی که مورد نیاز جامعه است را در سایت های مختلف که طراحی می شود در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: فکر می کنم فساد یکی از اصلی ترین مشکلات این کشور است چرا که فساد باعث شده رشد و توسعه اقتصاد متوقف شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فساد منجر به بی عدالتی در جامعه می شود و سرمایه گذار انگیزه سرمایه گذاری خود را از دست می دهد تصریح کرد: در کشوری که فساد وجود دارد سرمایه گذار خارجی ورود پیدا نمی کند و بخش خصوصی قدرتمند از صحنه خارج می شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در آسیب شناسی که در مسائل احساس کردم به این نتیجه رسیدم که در مواقعی فساد به موضوع سیاسی تبدیل می شود که من چگونه رقیبم را از صحنه خارج کنم و به او مارک فساد بزنم گفت: این که فردی بگوید اگر کسی که فساد کرده دوست من است نباید مطرح شود یا اینکه اگر از طرف مقابلش باید برخورد چند برابری با اوشود.

جهانگیری افزود: این ها مشکلاتی هستند که وجود دارند ما نیز در دولت یازدهم این موضوع را پیگیری کردیم. ستاد مبارزه با فساد با همکاری سه قوه در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: دولت باید فسادهای بزرگ را پیگیری کند.

جهانگیری خاطر نشان کرد: ما در این دولت بابک زنجانی را به عنوان کسی که بزرگترین فساد را انجام داده و حدود 14 هزار میلیارد تومان اموال این مملکت را برده دستگیر کردیم اما هنوز چیزی عایدمان نشده و کل اموال بابک زنجانی که در کشور شناسایی شده به دو هزار میلیارد تومان نمی رسد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دیدارش با مقام معظم رهبری عنوان کرد: مهمترین موضوع صحبت هایم با مسئولان قضایی حتی هنگامی که خدمت رهبرمعظم انقلاب رسیدم این بود که باید این پول برگردد و گرنه مدیرانی که در کشور مسئولیت دارند نمی توانند به مردم در آینده پاسخ دهند که چگونه این حجم پول از ایران خارج شد و برنگشت و بعد از این باید مشخص شود که چگونه بابک زنجانی ها ایجاد می شوند چگونه یک جوانی می تواند به سیستم مدیریتی کشور نفوذ و این حجم فساد را انجام دهد.

جهانگیری ادامه داد: در مقطعی هم گفته می شد به دلیل تحریم ها باید پول نقد وارد کشور کنیم و هنگامی که از کشوری پول نقد به فرودگاه آورده می شد تا تحویل بانک مرکزی شود می گفتند سی میلیون دلارش نیست به هر حال این ها فسادهایی هستند که باید بررسی شوند.

وی با اشاره به بیشترین زمینه های فساد عنوان کرد: تغییر کاربری ها و تصرف منابع طبیعی جاهایی است که فساد رخ می دهد.

جهانگیری اضافه کرد: در منابع نظام بانکی فساد زیاد است باید همه نهادهای حکومتی در اتاق های شیشه ای قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم که جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که بار دینی دارد خواهان ریشه کنی فساد هستیم باید همه دستگاه های حکومتی شفاف عمل کنند ادامه داد: باید رسانه ها آزاد نقد کنند بعضی از مسائلی که اخیرا کشف شد و در فضای مجازی مطرح شد نیز موضوعاتی است که من در تعامل جدید با دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی این عزم را جزم خواهم کرد تا ریشه فساد از بین برود.

 

** کارنامه جمهوری اسلامی در زمینه خدمات رسانی به نقاط محروم افتخار آفرین است

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری پیرامون برنامه های در نظر گرفته برای حمایت از محرومان ادامه داد: از ابتدای انقلاب رسیدگی به مستضعفین جزو آرمان های اصلی نظام بوده است و امام جهاد سازندگی را ایجاد کردند به طوری که در آن مقطع عده ای برای جهاد به روستاها می رفتند تا آرمان های نظام را محقق کنند لذا کارهای بزرگی انجام شده است و وقتی کارنامه جمهوری اسلامی را در زمینه خدمات رسانی به نقاط محروم نگاه می کنیم افتخار آفرین است.  

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ایام نوروز گفت: در برخی شاخصه ها 40، 50 و یا صددرصد رشد داشتیم و لذا رسیدگی به نقاط محروم جامعه باید جزو اولویت ها باشد ممکن است نیازهای امروز با 20 سال گذشته متفاوت باشد لذا باید با توجه به نیازهای امروز رسیدگی صورت گیرد.

**من ستاد تبلیغاتی ندارم، با فرصت های صدا و سیما دیگر نیازی به ستاد تبلیغاتی نیست

جهانگیری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا ستاد تبلیغاتی ندارید گفت: بنا به دلایل متعددی ستاد تبلیغاتی ندارم لذا مجموعه اقدامات صدا و سیما و فرصت های به وجود آمده سبب شد تا نیاز به ستاد و تبلیغات آن چنانی نباشد.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هزینه ای به آن معنا وجود ندارد و فکر نمی کنم هزینه ای وجود داشته باشد گفت: برخی رسانه های حکومتی نقض نمی کنند و از بیت المال بودجه می گیرند و سیاه نمایی می کنند.

** گاهی اوقات امر به معروف و نهی از منکر به مسائل سیاسی و سطح پایین تبدیل می شود
 
وی با اشاره به اینکه در اسلام به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است افزود: هم چنین در قانون اساسی به صورت ویژه به این موضوع پرداخته شده است به طوری که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مردم نسبت به حاکمانشان است، وقتی مردم می بینند نیاز به تذکر برای حاکم است باید فضا را ایجاد کرد تا این امر صورت بگیرد اما گاهی اوقات این موضوع به مسائل سیاسی و سطح پایین تبدیل می شود و گشت ارشاد درست می کنیم که اگر جایی حرکت غیرمتعارف صورت گرفت اقدام شود که البته تاکنون کارساز نبود.
جهانگیری تصریح کرد: در یکی از موارد امر به معروف و نهی از منکر مشاهده کردم که دامادی را از ماشین پایین آوردند و کتک زدند لذا این شیوه سبب بدبین شدن به مسئله امر به معروف و اسلام می شود لذا امر به معروف باید به صورت موثر انجام شود.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید با زبان مناسب اقدام به انجام وظیفه کرد اظهار داشت: قانون در این مود فصل الخطاب است به طوری که رئیس جمهور در اولین روز کاری خود رئیس جمهور سوگند می خورد که به وظیفه خود عمل کند و لذا در جامعه ای که قانون نباشد هرج و مرج ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور و مقامات ارشد باید سمبل قانون باشند گفت: عمل به قانون جزو مسئولیت های اصلی مسئولان است.
 
نامزد دوزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین موضوعاتی  است که باید نسبت به آن حساس بود، دولت یازدهم یکی از مهمترین اقدامات خود را توجه علمی به آسیب‌های اجتماعی می‌داند و به دنبال حل کردن این موضوع است، زیرا از بین بردن آسیب‌های اجتماعی اعتماد مردم نسبت به نظام را بالا برده و باعث افزایش سرمایه اجتماعی کشور و نظام می‌شود. معتقدیم کاهش سرمایه‌‌ اجتماعی یک کشور و یا نظام را با خطر فروپاشی مواجه می‌کند، لذا شناسایی آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آن از اقدامات مهمی است.
جهانگیری تصریح کرد:دولت و ستاد آسیب‌های اجتماعی در زمینه حاشیه‌نشینان اقدامات مناسبی انجام داد و با ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی به دنبال برخورد علمی و دقیق با این پدیده بود.

وی اضافه کرد: ما در این دولت با ارائه آمار دقیقی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی و ارائه گزارش آن به رهبری اقدامات مهمی را برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی انجام دادیم. در وزارت کشور با ایجاد سازمان اجتماعی و در شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارتقای شورای اجتماعی حرکت‌ها و اقدامات خوبی برای این مسئله برداشته شد. 4 جلسه سه ساعته با رهبر انقلاب با موضوع آسیب‌های اجتماعی برگزار شد و رهبری در یکی از جلسات فرمودند باید 20 سال قبل به موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود می‌شد. ما با اقدامات انجام شده به دنبال کاهش روند آسیب‌های اجتماعی و در نهایت توقف آن هستیم، که با اقدامات خوبی که صورت گرفته شاهد کاهش روند آن در برخی موضوعات هستیم.

جهانگیری در ادامه سخنان خود به برنامه‌هایش در حوزه مبارزه با فقر، اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار آینده بنده قرار دارد مقابله با فقر است. معتقدیم فقر از چند طریق وجود دارد که باید با آن مبارزه کرد.

جهانگیری  ادامه  داد: البته برخی از افراد هستند که توانایی داشتن شغل را نیز ندارند، لذا توانمندی کاری را ندارند. همچنین برخی افراد فقیر در کشور هستند که اساساً منطقه زندگی آنها بدون امکانات است. لذا برای هر 4 بخش باید برنامه‌هایی را در نظر گرفت و سیاست‌هایی را وضع کرد. باید برای کسانی که بیکار هستند ظرفیت شغل ایجاد کرد، تا بتوانیم آنها را وارد بازار کار کرده و از این طریق درآمد مناسبی برای آنها ایجاد کنیم. البته کمیته امداد و بهزیستی در این خصوص اقدامات خوبی را انجام می‌دهند که باید تقویت و حمایت شود.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:برای کسانی که شغل دارند، اما وضعیت‌شان شرایط مناسبی نیست باید سیاست‌های حمایتی مناسبی را وضع کرد تا آنها نیز بتوانند به وضعیت مشخص و مناسبی دست پیدا کنند. باید اقتصاد رونق پیدا کرده تا این افراد شاهد وضعیت بهتری باشند.

وی افزود:برای افرادی که در مناطق فقیر نشین کشور به سر می‌برند باید اقداماتی صورت داد و سیاست‌های مالیاتی و عوارضی مناسبی برای آن مناطق ایجاد کرد تا از این طریق به نتایج خوبی رسید.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره  به اینکه در سال 85 حدود 49 میلیون برگ سهام عدالت توزیع شد که ما در دولت یازدهم تمرکز خود را به این دادیم که سهام عدالت آسیب‌شناسی شده و مشکلات آن رفع شود تا زمینه سهامدار شدن مردم فراهم شود، خاطرنشان کرد:  سال گذشته این موضوع تکمیل شد و طبق قانون مجلس که سال 95 پایان سهام عدالت بود و باید پول سهامداران پرداخت می‌شد، زمینه این کار صورت گرفت. تمام خانوارهایی که تحت پوشش این طرح بودند و براساس مجوز رهبری از 50 درصد تخفیف برخوردارند ارزش هر سهام آنها به ازای هر نفر 2 میلیون تومان است یعنی هر خانواده 5 نفری حدود 10 میلیون تومان سهام خواهند داشت.  

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.