فدراسیون فوتبال ایران برای عقد قرارداد با آدیداس با مشکل بزرگ مواجه است.

مشکل جدید فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد با آدیداس
به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فدراسیون فوتبال ایران در حالی برای تمرین لباس‌های تیم‌های ملی فوتبال کشورمان با شرکت آدیداس به توافق رسیده که قرارداد این فدراسیون با شرکت جیوووا به یک مانع برای عقد قرارداد رسمی با شرکت تولیدی لباس‌های جدید تیم ملی تبدیل شده است بر همین اساس گفتگویی با صفی‌الله فغان‌پور مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال انجام دادیم.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده فدراسیون فوتبال ایران و شرکت جیوووا همزمان با مذاکرات مسئولان این فدراسیون با شرکت آدیداس اظهار داشت: پرونده شرکت جیوووا مربوط به قبل از ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال می‌شود اما زمانی که ما به این فدراسیون آمدیم و مواردی که در قرارداد با شرکت مذکور وجود داشت را بررسی کردیم، به این نتیجه رسیدیم که حدود 14 تا 15 بند این قرارداد ایراد ماهوی و شکلی دارد و از طرفی کیفیت لباس‌های جیوووا هم استاندارد نیست.

وی افزود: تمام ایرادها را به شرکت مذکور اعلام کردیم اما از آنجایی که جیوووا نتوانست تغییری در کیفیت لباس‌های خود ایجاد کند ناچار شدیم برای تامین لباس‌های تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جام جهانی 2018 با شرکت جدیدی وارد مذاکره بشویم. بر همین اساس با آدیداس به توافق رسیدیم و قرار شد این شرکت لباس‌های تیم ملی را تامین کند. از طرفی کی‌روش خواستار بهترین کیفیت در لباس‌های تیم ملی بود و باید نظر سرمربی تیم ملی هم مد نظر مسئولان فدراسیون فوتبال قرار می‌گرفت.

فغان‌پور در ادامه با اشاره به اینکه قرارداد فدراسیون فوتبال و شرکت جیوووا برای تیم ملی بزرگسالان قابلیت اجرایی نداشت بیان کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اهمیت رقابت های مقدماتی جام جهانی تیم ملی باید از لباس‌های با کیفیت استفاده کند بر همین اساس قرار شد به جز تیم ملی بزرگسالان سایر تیم‌های ملی از لباس‌های جیوووا استفاده کنند و لباس‌های این شرکت در اختیار تیم‌های ما قرار گرفت. با این وجود مشغول ارزیابی پیش‌نویس قرارداد با آدیداس هستیم  و در صورتی که بتوانیم با جیوووا فسخ قرارداد کنیم، قرارداد فدراسیون  فوتبال با شرکت آلمانی قطعی می‌شود.

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا تیم ملی فوتبال ساحلی در رقابت‌های جام جهانی 2017 باهاما از لباس‌های تولیدی دیگری به جز آدیداس و جیوووا استفاده می‌کند تصریح کرد: قرارداد فدراسیون فوتبال و شرکت جیوووا در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده و از طرفی تنها تیم  ملی فوتبال بزرگسالان از لباس‌های آدیداس استفاده می‌کند، بنابراین تیم ملی ساحلی در رقابت‌های جام جهانی با لباس‌های تولیدی دیگری به میدان می‌رود.

وی در مورد اینکه تکلیف پیش‌نویس قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس به کجا می‌رسد اظهار داشت: این پیش‌نویس از سوی مسئولان شرکت مذکور در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته اما تا زمانی که تکلیف ما با جیوووا مشخص نشود قرارداد آدیداس حالت اجرایی پیدا نمی‌کند بنابراین برای استفاده از لباس‌های آدیداس در تمام تیم‌های ملی باید قرارداد قبلی با جیوووا را فسخ کنیم.

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره اینکه چه زمانی تکلیف این فدراسیون با جیوووا مشخص می‌شود گفت: مشغول بررسی تمام بندهای قرارداد با این شرکت هستیم و در سریع‌ترین زمان ممکن تکلیف فسخ قرارداد یا ادامه با این شرکت مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار