کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا عنوان کرد؛

کاهش 27 درصدی آلایندگی ها از طریق افزایش انرژی های تجدیدپذیر

یک مقام مسئول اروپایی گفت: کشورهای اروپایی به دنبال افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیرتا 50 درصد سبد مصرفی خود هستند که این امر کاهش 27 درصدی آلایندگی ها را به دنبال خواهد داشت.

کاهش 27 درصدی آلایندگی ها از طریق افزایش انرژی های تجدیدپذیربه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میگل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در اولین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار عنوان کرد: قرارداد هسته ای که در ژانویه 2016 میلادی به اجرا در آمد زمینه را برای از سرگیری همکاری های ایران و اتحادیه اروپا هموارتر ساخت.

وی ادامه داد: هم اکنون و با گذشت چند ماه از این قرارداده همچنان از آن حمایت می کنیم و اتحادیه اروپا در خصوص افزایش همکاری های ایران با کشورهای اروپایی اعلام آمادگی می کنند.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا تصریح کرد: شرکت های خصوصی می توانند تا سقف 13 تریلیون دلار سرمایه گذاری کنند لذا هدف اصلی ما از برگزاری چنین گردهمایی هایی، تعیین چارچوب و برنامه ریزی برای افق 2020 است.

وی تصریح کرد: برجام سبب شد تا مراودات تجاری ما تا سقف 79 درصد افزایش یابدو صادرات ایران به اروپا با روند صعودی مواجه شود، همچنین این مسئله سبب افزایش سرمایه گذاری 11 میلیاردی درسال 2016 میلادی شده بود.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به منظور موفقیت اقتصاد ایران اعلام آمادگی می کنندو راغب به همکاری در حوزه نفت است،علاوه بر این موضوع ایران و اروپا با چالش هایی در حوزه امنیت انرژی افزایش انرژی پاک و بهسازی رقابت مواجه هستند که امید آن می رود تا با مهیا کردن زمینه های لازم واستفاده از تجارب یکدیگر این مشکلات مرتفع شود.

وی افزود: ایران می تواند نقش بسیار مهمی در تنوع بخشی به حوزه انرژی ایفا کند همچنین خوشحال می شوم تا بسترهای لازم برای افزایش این همکاری های فراهم شودو بدین طریق شاهد افزایش بهره وری انرژی باشیم در حقیقت این تعهد برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و قصد داریم تا با تکیه بر آن به اهداف خود دست یابیم.

وی عنوان کرد: حضور 40 کشور و 8 سازمان بین المللی در این همایش بیانگر استقبال سرمایه گذاری در ایران بوده و کشورهای اروپایی به دنبال افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیرتا 50 درصد سبد مصرفی خود هستند که این امر کاهش 27 درصدی آلایندگی ها را به دنبال خواهد داشت.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا اذعان داشت: هنگامی که اتحادیه اروپا انرژی پاک رابرای همه کشورها پذیرفت در حقیقت نقش اساسی برای مصرف کنندگان قائل شد و برا اساس اهداف مد نظر خود، تمام تلاش خود را درراستای رقابت و ادغام بازار اروپا به کار گرفت.

وی بیان کرد: انجمن انرژی اروپا آماده این است تا تجارت خود را در اختیار ایران قرار دهد و اجلاس ما علامتی برای اراده ایران و اروپا جهت همکاری درحوزه انرژی پایدار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار