معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایده های نو در کشور، پیشرو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سورنا ستاری معاون رئیس جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز پژوهشی این دانشگاه گفت: در علوم پزشکی و در حوزه های بالینی، پیشرفت های خوبی داشته ایم، اما در پژوهش، کار زیادی نشده بود که در چند سال گذشته، با افتتاح برج پژوهشی، عرصه های پژوهش در دانش هم تقویت شد.
 
ستاری با اشاره به تاثیر همکاری بخش خصوصی در ارتقای کیفی امور پژوهشی، افزود: با ایجاد شرکت ها، رقابت در میان آن ها تقویت می شود.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که اقتصاد دانش بنیان نشود، پیشرفت نداریم و تا دانشگاه مبدا اقتصاد نشود، برنده نیستیم.
 
ستاری با بیان اینکه پارسال، رتبه ششم مقالات علمی در دنیا را کشور ایران به خود اختصاص داده است، از تلاش برای دستیابی به رتبه های بالاتر در این زمینه گفت و اظهار داشت: بیش از 60 شرکت دانش بنیان، در حوزه سلول های بنیادی در کشور ایجاد شده و حوزه های جدیدی مانند مهندسی ژنتیک هم در حال تقویت است.
 
او با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی انسانی در کنار رشد علمی، گفت: باید ارتباط میان دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های مهندسی تقویت شود و با برداستن دیوارها، بتوانیم در کنار هم به پیشبرد علمی در جامعه کمک کنیم.
 
ستاری، حوزه علوم انسانی را نیز از جمله مواردی دانست که در سال های اخیر روری آن کار شده و بیان کرد: برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، باید زایشگاه شرکت های دانش بنیان باشد که می توانند درآمد آینده دانشگاه را تامین کنند.
 
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی نیز که در این بازدید، معاون علمی و فناوری رییس جمهور را همراهی می کرد، از گسترش دانش سلول های بنیادی، در یک دهه گذشته گفت.
 
دکتر امیرعلی حمیدیه تصریح کرد: در این زمینه سرعت به شکلی غیرقابل باورنکردنی بالا رفته و در سال های گذشته رتبه رو به افزایش بوده است.
 
سرعت رشد استفاده از درمان بیماری های صعب العلاج، دیگر موردی بود که دکتر حمیدیه،د ر زمینه رشد دانش های جدید در کشور، یادآور شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.