وزارت دفاع آمریکا از اعزام نیروی نظامی و خودروهای زرهی به مرز ترکیه و سوریه برای حفاظت از نیروهای کرد تحت حمایت واشنگتن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، وزارت دفاع آمریکا از اعزام نیروی نظامی و خودروهای زرهی به مرز ترکیه و سوریه برای حفاظت از کردهای مورد حمایت واشنگتن از حملات نظامی ترکیه خبر داده است.

ارتش آمریکا علت این اعزام را جلوگیری از درگیری میان ترک‌ها و سوری‌ها عنوان کرده است.

فعالان کردتبار روز جمعه گفتند کاروانی از خودروهای زرهی با پرچم‌های آمریکا در یک جادۀ محلی در روستای الدرباسیه در چند صد متری از مرز ترکیه در استان حسکه در شمال شرق سوریه مشاهده شده است.

جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، نیز این گزارش را تأیید کرد و روز جمعه به خبرنگاران گفت: «ما همچنان از همۀ طرف‌های درگیر می‌خواهیم بر دشمن مشترک، داعش، تمرکز کنند.»

الهام احمد، یکی دیگر از مقامات عالی‌رتبۀ کردتبار، به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت نظامیان امریکا روز پنج‌شنبه گشت‌زنی در امتداد این مرز را آغاز کرده و به پروازهای شناسایی در این منطقه پرداخته‌اند.

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که روز سه‌شنبه و چهارشنبه در حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه، 20 نیروی کردتبار از «یگان‌های مدافع خلق» (ی‌پ‌گ) که مورد حمایت آمریکا هستند، کشته و 18 تن دیگر زخمی شدند.

نیروی «یگان‌های مدافع خلق» گروه اصلی شبه‌نظامی کردتبار سوریه است که با داعش مقابله می‌کند.

آنکارا حملات علیه کردها را بخشی از کمپین نظامی ترکیه علیه مواضع تروریستی در سوریه و عراق دانسته که هدف آن جلوگیری از گسترش احتمالی درگیری و ناآرامی به داخل خاک ترکیه است.

در اواخر مارس، آنکارا پایان عملیات‌های نظامی خود را در سوریه اعلام کرد، اما امکان مداخلۀ نظامی دیگر در این کشور جنگ‌زده را منتفی دانست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار