به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن ماسوری اظهار داشت: با توجه به این که
در مسیر کاشان - مشهد تنها قطار درجه یک برای جابجایی مسافران وجود دارد و
تقاضاهایی برای راه اندازی قطار درجه 2 و 3 به علت قیمت پایین تر داشتیم در
طرحی پیشنهاد کردیم تا نرخ بلیت قطار این خط شناور باشد.
وی افزود: با
توجه به این که در ساعت های غیر پیک سفر، ضریب اشغال مسافر در این خط به
زیر 60 درصد می رسد شرکت های قطار باید این طرح را در دستور کار قرار داده و
هر چه زودتر آن را اجرایی کنند.
وی خاطرنشان کرد: به طور جد پیگیر این
طرح هستیم تا بلیت های قطار هم مانند بلیت های هواپیما شناور باشد و این
طرح هر چه زودتر در خط کاشان - مشهد اجرا شود تا هموطنان عزیز بتوانند با
قطار درجه یک و قیمت مناسب سفری زیارتی داشته باشند.
وی در پاسخ به
سئوالی درباره شایعه های منتشر شده در مورد لغو حرکت روزانه قطار کاشان -
تهران گفت: این طرح به قوت خود باقی است و حرکت روزانه قطار ادامه دارد.
ماسوری
درباره عبور خط قطار سریع السیر از کاشان گفت: این طرح منتفی است و به
احتمال زیاد این خط که تهران را به اصفهان منتقل می کند از میمه عبور خواهد
کرد.
وی درباره دلیل حذف کاشان از این طرح بیان کرد: خط پرسرعت به علت
سرعت زیاد باید شعاع داشته و بصورت مستقیم باشد که اجرای آن در کاشان
مقدور نبود.
انتهای پیام/م