کارخانه گندله‌سازی فولاد خراسان با ظرفیت دو و نیم تن در سال تا اواخر امسال افتتاح خواهد شد که با توجه به طراحی‌های صورت گرفته ظرفیت اجرایی آن سه و نیم تن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح کارخانه دوم فولاد خراسان بابیان اینکه خراسان رضوی در منابع غنی سنگ‌آهن بعد از کرمان رتبه دوم را دارد گفت:با افتتاح کارخانه گندله‌سازی، کل نیاز واحد فولاد خراسان از این محصول برطرف می‌شود.

وی افزود: تکمیل زنجیره تولید فولاد هدف و برنامه ماست و اگر این واحد گندله‌سازی راه‌اندازی شود و مجموعه کنستانتره سنگان نیز به بهره‌برداری برسد ما مجموعه از سنگ معدن تا محصول نهایی را می‌توانید در این مکان تولید کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های این کارخانه از قبیل: آب، ریل، برق و مسیرهای دسترسی فراهم است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کاهش قیمت محصول را نسبت به تولیدات خارجی داشته باشیم.

سید حسین احمدی مدیرعامل فولاد خراسان هم با بیان اینکه برخورد با خود تحریمی‌ها، مهم‌ترین خواسته صنعت فولاد از دولت است گفت: توسعه فولاد خراسان از داخل به‌صورت درون‌زا جوشیده و برخورد با خود تحریمی‌ها مهم‌ترین خواسته صنعت فولاد از دولت‌مردان است.

وی افزود: فولاد خراسان یکی از اقتصادی‌ترین، پایدارترین و خوش‌نام‌ترین بنگاه‌های صنعتی و کارآفرینی کشور است که با حمایت‌های بی‌دریغ دولت و با حداکثر استفاده از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای قادر بوده در سال‌های اخیر دوران تحریم و رکود جهانی ناشی از سقوط قیمت نفت بالغ‌بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان پروژه را مدیریت کند.

مدیرعامل فولاد خراسان گفت: هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در فولادسازی جدید به ثمر رسید و پنج هزار میلیارد ریال پروژه گندله‌سازی در شهریورماه سال جاری راه‌اندازی خواهد شد و آخرین حلقه مفقوده از زنجیره تولید کارخانه کنسانتره با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر هفت هزار میلیارد ریال با زیرساخت‌های آن در پایان سال ۱۳۹۷ به ثمر خواهد رسید.

احمدی افزود: هم‌زمان با این توسعه‌ها تمامی زیرساخت‌ها و زیربنا‌ها شامل آب، برق، گاز، پست، شبکه ریلی و شبکه انتقال نیرو، فضای سبز و واحد اکسیژن تا دو و نیم برابر افزایش‌یافته و این منطقه را به یکی از قطب‌های اصلی توسعه فولادسازی کشور تبدیل کرده است.

وی گفت: توسعه فولاد خراسان کاملاً هدفمند و در سه محور تکمیل زنجیره تولید، ارزش‌افزوده و صرفه در مقیاس اقتصادی و پایداری و کاهش ریسک‌ها بوده است و در آینده بسیار نزدیک قادر به مدیریت کامل در قیمت تمام‌شده در کل زنجیره خواهیم بود.

مدیرعامل فولاد خراسان افزود: درگذشته در هر بخش یک گلوگاه به وجود می‌آمد، تولیدکنندگانی که همه این چالش‌ها را پشت سر گذاشته‌اند و همه این زنجیره‌ها را تکمیل کرده‌اند به‌نوعی امروزه جنگ آب‌دارند، ولی درواقع فولاد خراسان یک مجموعه منحصربه‌فردی است که در استان خودش و جغرافیای خودش همه چالش‌های اساسی‌اش را برطرف کرده است.

احمدی گفت: قبلاً پروژه‌های بزرگ‌مقیاس در این حد توسط پیمانکاران خارجی اجرا می‌شد درحالی‌که در اوج سال‌های تحریم و بحران جهانی صنعت فولاد، این شرکت با خودباوری و خوداتکائی هر دو پروژه فولادسازی و گندله‌سازی خود را توسط پیمانکاران صد در صد داخلی مدیریت و اجرا نموده که به مفهوم ایرانیزه شدن کارهای بزرگ و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: این‌همه توسعه‌ها از داخل به‌صورت درون‌زا جوشیده و باهمت و مساعدت سهامداران محترم و پشتیبانی مدیران به ثمر رسیده است.

مدیرعامل فولاد خراسان افزود: به‌عنوان اشاره‌ای مختصر به بخشی از دستاورد‌ها و سرریزهای اقتصادی این توسعه‌ها در منطقه بد نیست بدانید که در سال گذشته بالغ بر ۳. ۸ میلیون تن مواد اولیه اصلی و فرعی و انواع محصولات به این مجموعه وارد و خارج‌شده که ضمن اشتغال مستقیم دو هزار و ۷۰۰ نفر نیروهای شاغل در ستاد، صف و توسعه و دو هزار و ۵۰۰ نفر رانندگان حمل جاده‌ای بالغ‌بر ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فقط پرداخت‌های سال ۹۵ فولاد خراسان به پنج بخش برق، گاز، شبکه حمل ریلی، حمل جاده‌ای، امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی بوده است.

انتهای پیام//م. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.