از ابتدای انقلاب تا کنون ۲۰ هزار کلاس درس با کمک خیرین در کشور به بهره برداری رسیده که معادل ۱۸ / ۳ درصد کلاس‌های درس درخراسان رضوی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمدتقی نظر پور معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در نوزدهمین جشنواره‌ی خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی بابیان اینکه حدود ۱۳ درصد خیرین مدرسه ساز کشور در خراسان رضوی حضور دارند گفت:از اولین جشنواره تا کنون، در این ۱۹ سال خیرین ۷ هزار میلیارد تومان تعهد کردند که ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان محقق شده که این معادل ۴۰ درصد و افتتاح ۱۰۸ هزار کلاس درس توسط خیرین است که این آمار شامل ۲۰ درصد کلاس‌های موجود کل کشور است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون افتتاح ۲۰ هزار کلاس درس توسط خیرین در این استان داشتیم که معادل ۱۸ / ۳ درصد کلاس‌های درس خراسان رضوی است.

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشورگفت: حدود ۲۶ هزار کلاس درس نیمه تمام داریم که ۱۰ درصد این تعداد معادل ۲۵۰۰ کلاس در خراسان رضوی نا تمام و در حال اجراست.

نظر پور با اشاره به محدودیت تخصیص بودجه در سال گذشته، خاطر نشان کرد: مطابق برنامه، اگر ۵۰ درصد احداث یک فضای آموزشی را خیرین انجام دهند، دولت ۵۰ درصد دیگر را عهده دار است که در سال گذشته با توجه به محدودیت تخصیص بودجه دولت فقط ۱۰ درصد تعهد خود را عملی کرده است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، ابراز امیدواری کرد: ان شاالله در سال جاری بتوانیم تعهدات خود را عملی کنیم و مدارس نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

جاسم حسین پور، سرپرست اداره‌ی کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، هم در این جشنواره گفت: خیرین مدرسه ساز پشتوانه‌ی قوی برای اداره‌ی کل نوسازی و توسعه اند که متولی اجرای پروژه‌های آموزش و پرورش اند.

وی افزود:خراسان رضوی ۳۶۰۰ خیر مدرسه ساز از اشخاص توانمند، شرکت ها، موسسات حقیقی و حقوقی، نهاد‌ها و بنیاد‌ها دارد که امر مقدس و جهاد الهی احداث مدارس را انجام می‌دهند.

سرپرست اداره‌ی کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: از کل مدارس خراسان رضوی، حدود ۴۰ درصد ساختمان‌ها مستحکم اند و بقیه نیاز به مقاوم سازی دارند.

ابوالفضل تقوایی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز قوچان در ادامه این جشنواره گفت: تاکنون ۵۲ طرح خیر ساز در سطح شهر افتتاح کردیم و ۳۵ هزار دانش آموز در ۳۶۰ مدرسه مشغول تحصیل اند.

وی افزود: ۲۵ درصد مدارس تخریبی اند و نیاز به بازسازی دارند، در حال حاضر ۷ پروژه‌ی نیمه تمام داریم که خیرین تعهدشان را عملی کرده و امیدواریم دولت هم بودجه اداره‌ی نوسازی مدارس را بدهد و به تعهداتش عمل کند.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز قوچان ادامه داد: در شهری مثل قوچان، جدای از امور خیر دیگر نیاز به مدرسه سازی داریم که دانش آموزانمان در مکانی امن ادامه تحصیل دهند.
انتهای پیام// م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.