معاون توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از شکل گیری موج مهاجرت معکوس شهر به روستا در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در همایش منطقه ای شوراهای اسلامی شهر و روستای شرق استان فارس در فسا گفت: از سال 1390 تا سال 1395 در 535 روستای بالای 20 خانوار افزایش جمعیت را شاهد بوده ایم.

رضوی افزود: به عنوان نمونه در استان سیستان و بلوچستان که در روستا ها افزایش جمیعت داشته ایم و در استان های دیگر از جمله استان فارس افزایش جمعیت در روستاها نداشته ایم ولی شیب مهاجرت روستایی به شهرها کاسته شده است.

وی ادامه داد: برنامه توسعه روستایی یکی از برنامه های مهم و دارای اولویت و اصلی کشور است و حال آن که در سال های قبل از دولت یازدهم به روستاها و روستائیان در توسعه ملی کم توجهی شده بود.

رضوی بیان کرد: این کم توجهی و غفلت باعث شد که در برنامه توسعه پنجم به نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی تعریف شده نرسیم و فقط به رشد چهار درصدی دست یابیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تسهیلات درنظرگفته شده با نرخ سه و هشت درصد برای روستاییان تصریح کرد: ما در بحث پرداخت تسهیلات به پروژها هیچ محدودیتی نداریم و هر پروژه ای که شغل پایدار داشته باشد و کارگروه استانداری معرفی و تایید کند به آن تسهیلات پرداخت می شود.

شهرستان فسا در 130 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.