ترامپ احتمال برقراری تماس تلفنی با رئیس جمهور تایوان را رد کرد

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای، اظهارات همتای تایوانی خود مبنی بر احتمال برقراری تماس تلفنی دیگری با کاخ سفید را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز پنجشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اظهارات تسای اینگ-ون، همتای تایوانی خود، مبنی بر احتمال برقراری تماس تلفنی دیگری با کاخ سفید را رد کرد و گفت قصد ندارد هنگامی که پکن در حال همکاری با آمریکا برای حل و فصل بحران کره شمالی است، برای شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، مشکل ایجاد کند.

دونالد ترامپ پنج‌شنبه، در مصاحبه‌ای با رویترز احتمال انجام این مکالمه تلفنی را رد کرد. روز گذشته، رئیس جمهور تایوان گفته بود احتمال برقراری تماس تلفنی دیگری با رئیس جمهور آمریکا را رد نمی‌کند. 

این در حالی است که، دفتر ریاست جمهوری تایوان امروز، اعلام کرد در حال حاضر برنامه‌ای برای انجام تماس تلفنی میان دونالد ترامپ و تسای اینگ-ون وجود ندارد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تایوان در بیانیه‌ای گفت: "طبق اعتماد و درک متقابل میان آمریکا و تایوان، متوجه هستیم که آمریکا در مسائل منطقه‌ای اولویت‌هایی را در نظر دارد. در حال حاضر، ما چنین برنامه‌ای را پیش‌بینی نکرده ایم."

وی افزود دولت تایوان، منافع کشور خود را در نظر خواهد گرفت.

مسئله تایوان – که پکن بر آن ادعای مالکیت دارد اما به صورت خودمختار اداره می‌شود – یکی از مسائل حساس در روابط آمریکا و چین است.

دونالد ترامپ در این مصاحبه با اشاره به همکاری احتمالی چین برای جلوگیری از آزمایش موشکی و یا هسته‌ای از جانب پیونگ‌یانگ گفت: "ببینید، مسئله اینجا است که من روابط شخصی بسیار خوبی با رئیس جمهور چین برقرار کرده ام. من فکر می‌کنم وی قصد دارد هرچه در توان دارد را درخصوص این مسئله بزرگ انجام دهد."

وی افزود: "به همین دلیل است که نمی‌خواهم اکنون برای وی ایجاد مشکل کنم. من فکر می‌کنم او به عنوان مدیر یک کشور کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است و من نمی‌خواهم دست به اقدامی بزنم که این موضوع را متوقف کند. قطعا پیش از انجام چنین اقدامی، نخست با وی صحبت خواهم کرد."

در روزهای آغازین دولت ترامپ، تسای اینگ-ون در تماسی تلفنی، به قدرت رسیدن ترامپ را به وی تبریک گفت. این نخستین تماس میان روسای جمهور دو کشور در 4 دهه گذشته بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار