کرمان؛

موجودی پرونده‌های شوراهای حل اختلاف 4 درصد کاهش یافت

معاون قضائی دادگستری کرمان از کاهش 4درصدی موجودی پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف خبر داد.

موجودی پرونده‌های شوراهای حل اختلاف 4 درصد کاهش یافت به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی تقی زاده معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان در امور شوراهای حل اختلاف صبح امروز در جمع قضات،اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف شهر کرمان که در محل سالن اجتماعات دادگستری کرمان برگزار گردید،اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته به بیش از 171هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف در سطح استان کرمان رسیدگی شده است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی در شوراهای حل اختلاف  بحث  استخدام اعضای این شورا می باشد که در حال مذاکره با مسئولان استانی وکشوری و به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم وامیداوریم به تدریج این مشکل برطرف گردد.

این مقام قضائی عنوان کرد: در حال حاضر 113شورای صلحی، 113شورای رایی، و 102شورای روستایی در سطح استان کرمان فعال می باشند که از این تعداد 42شورا در شهر کرمان در حال ارائه خدمت می باشند.

وی افزود:در سال گذشته 54هزار و 524فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهر کرمان شده است که در همین مدت 54هزار و 931فقره پرونده مختومه شده است وشاهد کاهش 6درصدی موجودی پرونده در شهر کرمان بوده ایم.

وی به نقش آموزش های ضمن خدمت در اتقای سطح علمی وتجربی کارکنان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 11دوره آموزش ویژه اعضای شوراها و 3دوره آموزشی ویژه قضات شوراهای حل اختلاف برگزار کرده ایم.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار