پیکر فیروز زنوزی جلالی به خانه ابدی رهسپار شد/ خداحافظ ناخدای ادبیات داستانی

مراسم تشییع پیکر فیروز زنوزی جلالی نویسنده و مدرس داستان‌نویسی در حوزه هنری برگزار شد.

آغاز مراسم تشییع پیکر فیروز زنوزی جلالیبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تشییع پیکر فیروز زنوزی جلالی نویسنده و مدرس داستان‌نویسی در حوزه هنری برگزار شد.
 
زنوزی جلالی از جمله داوران جایزه جلال آل احمد و پروین اعتصامی بود که دو روز قبل در بیمارستان بر اثر بیماری و وخامت حال جسمانی درگذشت.
 
قرار است پیکر این هنرمند فقید در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) آرام گیرد.
 
 
 
اقامه نماز بر پیکر فیروز زنوزی جلالی

در پایان این مراسم پیام فرمانده نیروی دریایی قرائت و نماز بر پیکر مرحوم فیروز زنوزی جلالی اقامه شد.

۷ سال پیش
سلام و خداحافظ فیروز زنوزی جلالی
راضیه تجار از اعضای انجمن قلم هم در سخنانی بیان کرد: دکتر فیروز زنوزی جلالی ناخدا یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نویسنده، منتقد و مدرس داستان نویسی، دوست عزیز سلام و خدا حافظ.

وی ادامه داد: سلام به تو که می‌دانیم اینجا هستی و نظاره‌گر. سلام به تو که به حوزه هنری آمدی، اینجایی شدی، ماندی و نوشتی و از همین جا در حال خداحافظی با ما هستی.

تجار در ادامه با بیان اینکه  آثاری خلق کرده‌ای که می‌توان امیدوار بود در کشاکش ادوار ماندنی شود، متذکر شد: هم مرد خانواده بودی و هم دل نگران ادبیاتی که فراخش می‌دیدی و به نقد می‌نشستی و به یاری نسلی که از پی می‌آمدند کلاس درس آموزشی گذاشتی. اکنون همه جمعند. آمده‌اند تا بگویند تنها نیستی و تا آخرین دم پا به پایت آمده‌اند. اینک زمان خداحافظی است برای تو دوست عزیز و همسر گرامیت آرزوی علو درجات داریم.


۷ سال پیش
زنوزی جلالی سرد و گرم روزگار چشیده بود

محمدرضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران در این مراسم گفت: زنوزی جلالی همواره مرد انقلاب بود. او پخته و سرد و گرم روزگار چشیده بود. اهل ورود به کشمکش‌های سیاسی نبود و با محافل فرهنگی به خوبی همکاری می‌کرد.

وی گفت: سرانجام آقای فیروز زنوزی جلالی به ایستگاه آخر قطار زندگی رسید و دیر یا زود ما هم به او خواهیم پیوست. پس از تحمل ماه‌ها رنج بیماری، نویسنده پرانگیزه ما از دو روز قبل از این رنج و بیم و امیدها و کشمکش‌ها فارغ شد و اکنون در ابدیتی که در آن تمام این تلاش‌ها به بازی شبیه است، غوطه‌ور است.

سرشار با تاکید بر اینکه او پخته سرد و گرم روزگار چشیده بود، اظهار داشت: مطلقاً اهل رفیق‌بازی نبود با همه اهل مکالمه بود. باید خدا را شکر کرد که زنوزی جلالی اهل روشنفکرنمایی نبود. البته کارهای او قابل نقد است و این تقریباً منافاتی با علاقه ما به ایشان ندارد. فرزندان زنوزی جلالی باید خوشحال باشند که پدرشان در طول این ۳۹ سال که از انقلاب می‌گذرد، همواره پای انقلاب ایستاد.

 
۷ سال پیش
نویسندگانی که در مراسم تشییع زنوزی جلالی حاضر شدند
بر اساس این گزارش، در این مراسم جمع کثیری از نویسندگان و هنرمندان از جمله: محسن پرویز، کامران پارسی‌نژاد، راضیه تجار، محمد حنیف، محمدعلی گودینی و برازش حضور داشتند.
۷ سال پیش
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار