رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت : این سازمان با یک شرکت استرالیایی فعال در حوزه معدن، قرار داد سرمایه گذاری اجرای عملیات استخراج، کشف و ... امضا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه همکاری بمنظور اجرای عملیات اکتشاف ، استخراج  و کانه آرایی مواد فلزی و املاح تبخیری فی مابین سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و شرکت ام آر سی منعقد و به امضای طرفین رسید.

وی در نشستی که با حضور سرمایه گذاران استرالیایی شرکت ام آر سی برگزار شد گفت: با توجه به وجود ذخاير معدني که در استان متمرکز شده است اغلب اکتشافات انجام شده تاکنون به‌ صورت سطحی بوده و میانگین عمق حفاری بسیار کم و ناچیز است که باید به سمت اکتشافات عمقی و زیر عمقی برویم.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: بخش معادن استان فرصت مناسبی برای حضور همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است که ما از آن حمایت کامل می‌کنیم ضمن اینکه در بخش اکتشاف نیز برای حضور شرکت‌های خارجی منعی وجود نداشته و می‌توانند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به برخی پتانسیل های این استان در بخش معدن اظهار داشت: استان سمنان در توليد گچ و نمك، سولفات سديم و ذغال سنگ به ترتيب جايگاه اول، دوم و سوم كشوري را در اختيار دارد.

بهروز اسودی در ادامه ضمن تشریح برخی ویژگی های بارز استان در حوزه معدن افزود: استان سمنان داراي رتبه اول كشوري از نظر وجود توليد گچ، نمك، سلستين و زئوليت، رتبه دوم كشوري درتوليد سولفات سديم و رتبه سوم كشوري درتوليد ذغال سنگ وكروميت را در اختيار دارد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه كرد: اين استان از ذخاير غني و متنوع معدني از قبيل معادن گچ، سولفات سديم، سنگ آهك، سنگ لاشه، گرانيت، مرمريت، سنگ آهن، نمك، بوكسيت، سلستين، زئوليت، ذغال سنگ ، باريت، طلا، مس، كائولن، كروميت،روي،فلورين و... برخوردار است.

بهروز اسودی تصريح كرد: با توجه به وجود ذخاير معدني با كيفيت و كميت مطلوب، صنايع معدني مهمي نظير كربنات سديم، فروسيليس، سولفات سديم، سيمان، نمك تصفيه و صنعتي، گچ، كاشي و سراميك و... دراستان سمنان متمركز شده است و با عنايت به وجود بازار داخلي و صادرات و وجود ذخاير معدني به عنوان منبع اصلي تامين مواد اوليه و همچنين استفاده از روشهايي نوين فرآوري بخصوص درصنايعي مانند گچ و نمك، امكان گسترش صنايع معدني درسطح استان سمنان وجود دارد.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.