قاليباف در جمع خبرنگاران:

مشكلات در شرايطي حل خواهد شد كه مردم در حل مشكلات به تمام معنا دخيل باشند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما دولت مردمی است و معتقدیم که مشکلات در شرایطی حل خواهد شد که مردم در حل مشکلات به تمام معنا دخیل باشند.

مشكلات در شرايطي حل خواهد شد كه مردم در حل مشكلات به تمام معنا دخيل باشندبه گزارش  خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف نامرد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری خطاب به کاندیدا‌ها فرمودند که برای حل مشکلات اقتصادی نگاه تان به بیرون از کشور نباشد، آیا شما هم این قول را به مردم می‌دهید، اظهار داشت: بله دولت ما دولت مردمی است و معتقدیم که مشکلات در شرایطی حل خواهد شد که مردم در حل مشکلات به تمام معنا دخیل باشند. اگر ما چنین حرکتی را انجام ندهیم، هرگز به اقتصاد پایدار نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: توضیحاتی هم که در آینده به طور کامل‌تر به مردم ارائه می‌دهم تاکید بر همین ساختار داریم البته به این معنا نیست که ما در حوزه سیاست خارجی بی توجه هستیم.

در سیاست خارجی هم باید در راستای صادرات تلاش کنیم یعنی با کسب بازار و رونق کالای إیرانی، قدرت اقتصادیمان در دنیا را افزایش دهیم.

قالیباف در پاسخ به سوال باشگاه که می‌گویند وعده‌های غیر عملی می‌دهید گفت: وعده‌های ما کاملا عملی است.

وی با اشاره به اینکه آنان می‌گویند وعده ٥ میلیون شغل غیرعملی است، متذکر شد: معتقدم که ایجاد ٥ میلیون شغل زحمت دارد، اما حتما انجام شدنی است. 

قالیباف افزود: فقط در صنایع زیردستی نفت یعنی پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن که ظرفیت پتروشیمی را بالا ببریم، می‌توانیم ٢٠٠ هزار شغل مستقیم و ٤٠٠ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: با سرمایه داخلی یعنی بدون هیچ سرمایه گذاری خارجی و بدون هیچ نیاز در حوزه تجهیزات و تکنولوژی، قادریم این کار را در کشور انجام دهیم و در طول این ٤ سال پیش رو حداقل ٨ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی را بالا ببریم یعنی یک میلیون و ٦٠٠ هزار شغل مستقیم و بیش از سه میلیون شغل غیرمستقیم می‌توانیم ایجاد کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: پیش بینی برنامه ششم هم ٥ میلیون و ٢٠٠ هزار شغل است و بنده متعجبم از دولتمردانی که فکر می‌کنند انجام این کار سخت است. بنده شنیدم در مصاحبه‌ای که رئیس دولت گفت: حل این مشکلات ٤٠ تا ١٠٠ سال وقت می‌خواهد، اما به نظر من مردم ما نه صبر حضرت أیوب و نه عمر حضرت نوح دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.