نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش نگرانی خود را از حمله ترکیه به شمال عراق و سوریه ابراز کرد.

مک گورک: نگرانی خود را از حمله بدون اطلاع ترکیه به شمال عراق و سوریه به آنکارا ابراز کردیم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ برت مک گورک، نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت در پی دریافت گزارش هایی درباره حملات دوشنبه شب ترکیه، با همتایانمان در عراق و نیروهای نظامی‌مان در سوریه در تماس هستیم.

وی افزود: وزارت امور خارجه آمریکا به شدت نسبت به این حملات ابراز نگرانی کرده است، این حملات که متاسفانه به کشته شدن شماری از نیروهای شرکایمان در مبارزه با داعش از جمله اعضای پیشمرگ های کرد منتهی شد با ائتلاف مبارزه با داعش هماهنگ نشده بود یا به تایید این ائتلاف نرسیده بود.

در بخشی از پیام مک گورک آمده است: ترکیه به این حملات هوایی در شمال سوریه و شمال عراق بدون هماهنگی مناسب با آمریکا یا ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش اقدام کرده است. ما نگرانی مان را به صورت مستقیم به دولت ترکیه ابراز کرده ایم. من همچنین نگرانی های دولت عراق را نیز بازگو کردم و بر دیدگاهمان تاکید کردم مبنی بر اینکه اقدام نظامی درعراق باید توام با احترام به حاکمیت این کشور باشد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار