رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: مرکز و آزمایشگاه مطالعات و تحقیقات گیاهان دارویی در گرمی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اوچی در نشست با فرماندار گرمی از شناسایی گیاهان دارویی منحصر به فرد بومی شهرستان گرمی خبر داد و گفت: مرکز و آزمایشگاه مطالعات و تحقیقات گیاهان دارویی در گرمی راه اندازی می شود.

وی اظهار کرد: فاز اول طرح ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقات گیاهان دارویی گرمی در مرحله ایجاد کلینیک و تجهیز آن با اختصاص اعتبار 500 میلیون ریالی راه اندازی شده است.

وی ایجاد مرکز و آزمایشگاه مطالعات و تحقیقات گیاهان دارویی، شناسنامه‌دار کردن گیاهان دارویی، ایجاد گلخانه پرورش گیاهان و توسعه مرکز آموزش تخصصی گرمی را از جمله برنامه‌های جهاددانشگاهی استان در شهرستان گرمی در سال جاری بیان کرد.

امامی فرماندار گرمی نیز گفت: با ورود جهاددانشگاهی به بخش گیاهان دارویی شهرستان گرمی امیدواریم این نهاد بتواند در معرفی و توسعه صنایع مربوط به آن گام‌های اساسی بردارد.

وی به وجود بیش از 100 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و وجود گونه‌های متعدد گیاهی در گرمی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر موسسات و شرکت‌های دانش بنیان و راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی گرمی توسط جهاددانشگاهی استان به شهرستان گرمی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.