معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: وزارت علوم با برنامه ریزی‌های که تاکنون داشته توانسته یک نوع یکپارچگی در این زمینه ایجاد کند.

باید در حوزه Hpc یک نوع یکپارچگی بوجود آید
وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با کنگره بین المللی Top Hpc که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره یکی از کنگره‌های بزرگ در سطح بین المللی است و در حال حاضر ۲۴ دوره در اروپا برگزار و خوشبختانه امسال باهماهنگی صورت گرفته و با توسعه روابطی که داشته‌ایم این کنفرانس با هماهنگی میان ایران و ایتالیا برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: این مساله نشان دهنده سطح علمی کشور و اهمیتی است که ما در حوزه‌های بخصوص میان‌رشته‌ایی داریم و در کجا قرار دارد را نشان می‌دهد.  
 
معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: البته Hpc یکی از ابزارهای قدرتمند پیشرفت علم است  و اگر بخواهیم پیشرفت بالینی داشته باشیم باید تجهیزات پیشرفته و محاسباتی در اختیارمان باشد.
 
احمدی اضافه کرد: ما در کشورمان تجهیزات پراکنده‌ایی داریم البته وزارت علوم با برنامه ریزی‌های که تاکنون داشته توانسته یک نوع یکپارچگی در این زمینه ایجاد کند.
 
وی افزود: هدف ما این است که از صاحب نظران بین المللی استفاده و از مجموع توانمندی‌هایشان در زمینه‌های مختلف در کشور استفاده و بهره ببریم.
 
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: یکی از اهداف وزارت علوم این است که شرکت‌های این حوزه هم بتواند در این زمینه فناوری‌هایشان را ارایه کنند و یکی از نکات مهم در این حوزه سیاستگذاری می‌باشد.
 
احمدی عنوان کرد: ما خوشبختانه در سطح علمی جایگاه خوبی داریم و باید تجهیزات را در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.
 
معاون پژوهشی وزارت علوم یادآورشد: در واقع این نوع کنگره‌ها وظیفه ما را سنگین می‌کند و امیدواریم با این کنفرانس‌های پیشرفته بین المللی چهره و طراز کشور بالا رفته و بتوانیم با دانشگاه‌های داخل و دستگاه‌های فعال در این حوزه این کار را دنبال کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار