فولادگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نرخ رشد بدون احتساب فروش نفت 2.8 است نه 7 درصد/ در موازات برجام به توان داخلی توجه نشد

عضو کمیسیون صنایع با بیان این‌که دولت نباید، وضعیت کشور را در انتظار برجام می‌گذاشت، گفت: باید به موازات برجام به داخل هم توجه می‌کردند و از نگاه به درون غفلت نمی‌کردند.

فولادگر
حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اعلام هفت درصدی نرخ رشد گفت: این نرخ با احتساب فروش نفت است در حالی که نرخ رشد اقتصادی کشور بدون احتساب نفت 2.8 است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که در حوزه اشتغال زایی در بخش صنعت چون واحدهای صنعتی به خاطر رکود تعدیل نیرو داشتند، خالص اشتغال نرخ بالایی نداشت، اظهار داشت: در  خصوص نرخ اشتغال در حوزه صنعت چند عدد متفاوت را اعلام کردند که همگی زیر صد هزار شغل بود.

وی تصریح کرد: اگرچه نرخ رشد صنعت سه درصد افزایش داشته اما هنوز نرخ رشد معدن منفی است.

وی با بیان این‌که تحرکات بخش صنعت ربطی به برجام ندارد، تأکید کرد: تأثیرات برجام هنوز در بخش صنایع کوچک و متوسط ظاهر نشده است.

فولادگر با بیان این‌که بسیاری از مشکلات برجام در حوزه تحریم‌های بانکی هنوز برقرار است، اظهار داشت: اگرچه برای انتقال تکنولوژی رفت و آمدهای زیادی انجام گرفت اما هنوز قراردادی به مرحله اجرا نیامده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که ما منکر آثار مثبت برجام نیستیم، بیان داشت: اعتقاد ما این است که نباید کشور و اقتصاد آن در انتظار برجام می‌ماند و باید به موازات کارهایی که برای برجام انجام دادند به داخل هم توجه می‌کردند و از نگاه به درون غفلت نمی‌کردند.

فولادگر با تأکید بر ضرورت توجه به توان داخلی گفت: اگر به همان اندازه که برای بیرون مرزها وقت گذاشتند برای نگاه به داخل هم وقت می‌گذاشتند و ظرفیت‌های داخلی را تقویت می‌کردند ما زودتر نتیجه می‌گرفتیم.

وی با تأکید بر این‌که ما در داخل کشور توان فنی و مهندسی بالایی داریم و بسیاری از ظرفیت‌های خالی ما در بخش صنعت است، اظهار داشت: یکی از دلایل رکود این است که ما ظرفیت خالی زیادی داریم و اگر به این ظرفیت‌ها توجه شود، مشکل رکود هم کاهش می‌یابد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار