برداشت گل محمدی از 320 هکتار باغات گل در خراسان رضوی آغاز شده است.

آغاز برداشت گل محمدی در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سید هاشم نقیبی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون 520هکتار زمین در خراسان رضوی به پرورش گل محمدی اختصاص دارد که 350 هکتار از این سطح بارور است.
وی با اشاره به برداشت گل محمدی از سطح 320هکتار باغهای زیر کشت این گل در استان افزود: برداشت گل محمدی حدود یک ماه ادامه دارد و در این مدت بطور متوسط از هر هکتار هزار و 250 کیلوگرم گل برداشت می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شهرستانهای عمده کشت گل محمدی در خراسان رضوی مشهد، تایباد و تربت حیدریه با بیشترین سطح زیرکشت است.
نقیبی با اشاره به تناسب این گل با خشکی و کمبود منابع آبی و مقاوم آن به گرما افزود: 70 درصد سطح زیر کشت موجود معادل دو سوم باغهای گل محمدی خراسان رضوی در چهار سال اخیر در این استان توسعه یافته است.
وی افزود: بر این مبنا در برنامه 5ساله در خراسان رضوی، توسعه باغهای گل محمدی تا سطح بیش از دو هزار هکتار برنامه ریزی شده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:هم اکنون در استان پنج واحد فرآوری گل محمدی رسمی و دارای مجوز فعال است که ظرفیت کنونی آن بیش از تولید استان است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.