با امر به معرف و نهی از منکر در فضای مجازی می‌توان باعث رعایت هر چه بهتر و بیشتر کلیه مسائل اخلاقی و اعتقادی کاربران شد.

بنیان‌های اخلاقی و خانوادگی را در فضای مجازی دستخوش بی‌اخلاقی نکنیم
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محسن محمودی در مصاحبه با برنامه زنده تلویزیونی تبریزیم شبکه سهند به بیان آسیب‌های فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: امروزه با ظهور فناوری‌های نوین، از جمله جهان پهناور فضای مجازی در جهت بهره‌برداری و استفاده از این فضا باید به جنبه‌های مختلف آن توجه نمود زیرا تاثیر زیادی بر زندگی افراد می‌گذارد. از این موارد‌، موضوعی که بسیار حائز اهمیت می‌باشد و می‌توان گفت رعایت اخلاق در این فضا بوده چراکه برخی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال آنها هستند با تضعیف اخلاق و پایبند نبودن به اصول اخلاقی‌، پایه‌های بنیان خانوادگی و اسلامی سست و تضعیف شود.
 
این مقام انتظامی افزود: هر فضا برای خود یک سری رفتارهایی دارد  و فضای مجازی از این قاعده مستثنا نیست و گاهاً در فضای مجازی یک سری مواردی مطرح می‌شود که می‌بینیم مطالب و تصاویر و صدا و ...  بارگذاری می‌شود که به نوعی شخصیت اجتماعی خود را در فضای مجازی برای جمعیت کاربران که جمعیت مجازی ما باشند نشان می‌دهد که دقیقاً سبک زندگانی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه برخی کاربران در فضای مجازی چندان آشنایی به قوانین این فضا ندارد همین امر باعث می‌گردد نشر اکاذیب و تهمت و افترا در فضای مجازی نشات بگیرد. گسترش اخبار كذب یا شایعه پراکنی‌، افشای مسایل خصوصی، انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی افراد نیز از چالش‌های فضای مجازی است که در بعضی مواقع باعث رنجش عمومی افراد جامعه می‌شود. پس توجه کنید که هر مطلبی که در این فضا بارگزاری می‌شود دلیل بر این نیست که حتماً حقیقت و سندیت داشته باشد.
 
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی توصیه‌های در مورد پیامک‌های جایزه‌دار بیان‌کرد و گفت: شهروندان مراقب ارسال پیامک‌های جایزه‌دار توسط کلاهبرداران و افراد سود‌جؤ با شگردهای برنده شدن با عناوین برنده شدن در قرعه کشی یا عتبات عالیات، مشارکت در فروش گنج و ... باشند، چرا که در این ترفندها شهروندان را به پای دستگاه‌های خودپرداز بانکی کشانده و اطلاعات بانکی آنها را به سرقت می برند.
 
سرهنگ محمودی تاکید کرد: ‌در ضمن شهروندان به یاد داشته باشند هیچ بانک یا سازمانی جهت پرداخت جوایز نقدی، به اطلاعات محرمانه کارت شما (نظیر رمز اول یا دوم، کد CVV2 و تاریخ انقضای کارت) نیاز ندارد و به ایمیل‌ها و پیامک‌هایی که این اطلاعات را از شما می‌خواهند، هرگز پاسخ ندهید.
 
وی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمیی به ما گزارش کنند.
 
منبع:پلیس‌فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار