آلومینیوم سازی و پالایشگاه شازند تا خارج شدن از لیست آلایندگی خیلی فاصله دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمودی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با  اعلام اینکه هیچ یک از صنایع ایرالکو و پالایشگاه و پتروشیمی شازند صنعت سبز نیستند گفت: در پتروشیمی همه سیستم‌های سنجش محیط زیست اندازه‌گیری شد و  مشخص شد  که در سیستم خود نسبت به سال قبل تحول ایجاد کرده و دیگر آلاینده نیست و این با سبز بودن متفاوت است.

محمودی  با بیان اینکه امروز آلومینیوم جزو صنایع آلاینده به‌شمار می‌روندو پالایشگاه هم همین‌طور افزود: آلومینیوم سازی و پالایشگاه شازند تا خارج شدن از لیست آلایندگی خیلی فاصله دارند و آلومینیوم که به‌نوعی قاتل مردم است چگونه می‌تواند صنعت سبز باشد.

وی اضافه کرد: مقوله‌ای داریم به‌نام صنعت سبز و مقوله‌ای جدا به اسم صنعت آلاینده و میان این دو مقوله صنایعی را داریم که از لیست آلاینده‌ها خارج می‌شوند و تازه حالت عادی پیدا می‌کنند و این صنعت عادی باید کلی کار کند تا سبز شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: محیط زیست با صنایع آلاینده برخورد می‌کند و با اندازه‌گیری‌هایی که از خروجی مواد و غیره انجام می‌دهد سخت‌گیری می‌کند تا این صنایع به مرحله‌ای برسند که بتوانند از لیست صنایع آلاینده خارج شوند و حالت نرمال پیدا کنند.

محمودی  افزود: اینکه  بنشینیم و ببینیم که یک صنعت آلاینده  عوارض بدهد و جان مردم را بگیرددرست نیست و افرادی که چنین افکاری دارند آگاه به مسائل محیط زیست نیستند.

وی اضافه کرد: باید کمک کنیم و به صنایع آلاینده راهکار دهیم تا از لیست آلاینده‌ها خارج شوند، اما اگر اراده‌ای برای خروج از لیست آلاینده‌ها نداشتند آنگاه پلمپ می‌شوند.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تیارا
۱۵:۱۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
عالی