نشست خبری آخرین روز برگزاری مسابقات قرآن کریم برگزار شد.

رونمایی از محصولات فرهنگی و نرم افزارهای قرآنیبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری آخرین روز از برگزاری مسابقات قرآن كريم، با حضور دبیر سی‌وچهارمين دوره از مسابقات قرآن كريم حجت‌الاسلام و المسلمين سیدمصطفی حسینی و همچنين مسعود رحمتی مدیر روابط عمومی این رویداد بزرگ امروز در مصلای تهران، برگزار شد.  

روحیه اوقاف یک روحیه تعاملی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی حسینی دبیر سی‌وچهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در این نشست با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات تغییرات اساسی داشته و خوشبختانه می‌توانیم بگویم فضایی قرآنی و مطلوب را شاهد هستیم، گفت: امسال مسابقات در دو نوبت صبح و عصر و در دو سالن مجزا مسابقات قرانی برگزار می‌شود که این مورد در تاریخ برگزاری مسابقات بی‌نظیر است. ما در این رویداد دست کم شاهد حضور 1500 دانش آموز در مصلای تهران هستیم و خوشبختانه این پیوند بین جامعه قرآنی و دانش‌آموزی ایجاد شده است.

وی افزود: بانوان نیز در این دوره از مسابقات حضور چشمگیری دارند و بعد از 10 سال تلاش امسال توانستند در فعالیت‌های قرآنی از جمله حفظ و قرائت شرکت کنند. 

دبیر سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ادامه داد: روحیه اوقاف یک روحیه تعاملی است از این رو ما سهم خود را به یک، پنجم رساندیم تا سایر دستگاه‌ها نیز بتوانند در این مسابقات حضور چشمگیری داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی طلاب اظهار داشت: برگزاری مسابقات طلاب نیز بسیار باشکوه انجام شد و در این عرصه 43 کشور با 50 نماینده در این مسابقات حضور یافتند، برای هیچ یک از مسابقات اوقاف مرحله مقدماتی در کشور مبداء برگزار نشد اما در رابطه با مسابقات طلاب شاهد این امر بودیم، که همین مسئله سبب بالا رفتن کیفیت مسابقات طلاب در سطح بسیار عالی شد.

دبیر سی و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، درباره همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر در مسابقات قرآن گفت: خودم تاکنون چنین همکاری را در برپایی مسابقات قرآنی ندیده‌ام و به معنی واقعی کلمه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کاری هماهنگ شده با همه دستگاه‌ها بوده و صلاح است که به این موضوع به معنی واقعی کلمه پرداخته شود نه این که با پرداختن به حواشی، کام قرآنی‌ها رادر داخل و خارج تلخ کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با بیان اینکه در رابطه با اعتبار این دوره از مسابقات باید بگویم که بخشی از آن به صورت مشارکتی بوده و بخشی از آن فقط خود سازمان اوقاف پرداخته کرده است، خاطرنشان کرد: هزینه برگزاری این رویداد قرآنی با مشارکت نهادها و ارگان‌های شرکت کننده بوده و بخشی از آن هزینه‌ها بین سازمان‌ها به صورت مشترک بوده است.

همچنین محمدحسین کاشی رئیس فناوری اطلاعات سی‌وچهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در خصوص فعالیت‌های انجام شده در این رویداد قرآنی گفت: از حداکثری ظرفیت‌های رسانه‌ای صدا و سیما استفاده کرده‌ایم. همچنین، در این دوره پوشش اینترنتی داخل مصلای تهران را برای متسابقین و همچنین رسانه‌های خبری و در دومین اقدام این رویداد بزرگ قرآنی را هم به وسیله شبکه ملی صدا و سیما و نیز شبکه آپارات به صورت مستقیم پخش کرده‌ایم که بسیاری از قرائت‌های ما به صورت آرشیو در آپارات وجود دارد. 

وی افزود: در کنار اطلاع‌رسانی تصویری، به منظور رفاه متسابقین، با همکاری دو سامانه بانکی در خدمت عزیزان هستیم. همچنین دو بستر تلفن داخلی و اینترنتی در خدمت را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده‌ایم.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام و‌السلمین حسین سلیمانی مدیر هنری و رسانه‌ای مسابقات بیان کرد: برای شرکت‌کنندگان از زمانی که قرار است به ایران اعزام شوند تا زمانی که به کشورشان برمی‌گردند برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: در مرحله اول مترجم مشخص می‌شود و اطلاعاتی در مورد ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی به آنها داده می‌شود، در فرودگاه یا هتل، مجموعه بروشوری در اختیار آنها قرار می‌گیرد که اطلاعاتی در مورد نقاط گردشگری ایران را شامل می‌شود که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است.

حجت‌الاسلام سلیمانی بیان کرد: برای شرکت‌کنندگان بازدیدهایی مانند بازدید از جماران و ... در نظر گرفته می‌شود و تا رسیدن به مقصد با اتوبوس نیز برنامه‌هایی مختلفی داریم که محتواهای مفیدی در اختیار آنها قرار گیرد.

وی در مورد مخاطبان بیان کرد: یک دسته از مخاطبان در سالن حضور دارند که برای آنها نمایشگاه پیش‌بینی شده است، همچنین محصولات فرهنگی قرانی طراحی شده که در اختیار آن ها قرار می‌گیرد، همچنین در صحن اصلی مسابقات ابعاد هنری وجود دارد که مخاطبان حاضر در سالن با آن ها آشنا می‌شوند.

گفتنی است؛ در حاشیه این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از محصولات فرهنگی و نرم‌افزارهای قرآنی توسط مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رونمایی شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار