رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: راه نجات بشر و غلبه بر سختی‌ها و همچنین ارتقا توانمندی‌ها در عملی کردن فرهنگ قرآنی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرحله نهایی رشته حفظ و قرائت سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم روز گذشته در سالن اصلی مصلی بزرگ تهران برگزار شد.
 
این رقابت‌ها با حضور کشورهای بنگلادش، مغرب، افغانستان، تاجیکستان، آلمان، کرواسی، ایران، چاد، انگلستان، اندونزی، ایران برگزار شد.
 
 محسنی بندپی  رئیس سازمان بهزیستی در این مراسم گفت: سال گذشته در بخش حفظ 17 کشور حضور داشتند و امسال نیز بخش قرائت اضافه شده است.

وی ادامه داد: در طول ایام سال سازمان بهزیستی مسابقات مختلفی را برگزار می‌کند، از این رو شاهد استقبال بالا مراجعه کننده‌ها هستیم، ما در برخی مناطق حتی از سوی شبه خانواده‌ها نیز شاهد تقاضا برای رقابت قرآنی نیز هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون با موسسه دارالقرآن تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم تا بر این اساس به شناسایی استعدادها و تعالی مفاهیم قرآنی اهتمام بورزیم، اعتقاد ما این است که راه نجات بشر و راه غلبه بر سختی‌ها و همچنین ارتقا توانمندی‌ها در عملی کردن فرهنگ قرآنی است.

رئیس بهزیستی کشور اظهار داشت: در همایش امسال در کنترل آسیب‌های اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که قطعا نهادینه کردن فرهنگ قرآنی می‌تواند به ما کمک کند، آنچه که امروز مورد تاکید مقام معطم رهبری نیز است پرداختن به همین موضوع برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

محسنی بندپی در پایان گفت: عملی کردن تعالیم قرآنی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی ما را در تمام جنبه‌ها مانند طلاق، اعتیاد و غیره کاهش دهد و باعث جلوگیری از بروز این آسیب‌ها شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار