مشاور وزیر و سرپرست اورژانس کشور از افزایش تعداد پایگاه‌های بیمارستانی و امدادرسانی در کشور خبر داد.

پیر حسین کولیوند مشاور وزیر و سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اورژانس پیش بیمارستانی در سال ۱۳۵۴ بعد از فرو ریختن سقف فرودگاه مهرآباد تشکیل شد و ما تاکنون روز به روزشاهد پیشرفت‌های آن بوده ایم به گونه‌ای که در حال حاضر اورژانس پیش بیمارستانی در حوزه‌های مختلف زمینی، دریایی و هوایی رشد خوب و قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: تمامی خدمات اورژانس به صورت رایگان ارائه می‌شود و تعرفه‌ای در قبال خدمات دریافت نمی‌شود، به گونه‌ای که در سه سال گذشته رشد خوبی را شاهد بوده‌ایم و تعداد پایگاه‌ها به بیش از ۲۲۰۰ و پایگاه‌های هوایی به ۳۱ رسیده که تا ایام آینده به تعداد این پایگاه‌ها افزوده می‌شود.

کولیوند تاکید کرد: امسال ۲ هواپیما به صورت بیمارستان هوایی ۴۵ تخته برای خدمات‌دهی راه‌اندازی می‌شود، همچنین ما اهداف استراتژیک خوبی را برای اورژانس تعریف کرده ایم؛ برای مثال نقشه جامع خطرپذیری خطرات راه اندازی شده که مخاطرات تهدیدکننده و همه مخاطراتی که در گذشته در هر منطقه اتفاق افتاده به صورت نرم افزاری طراحی شده است.

مشاور وزیر و سرپرست اورژانس کشور بیان کرد: امسال ۲ اقدام مفید در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و ارائه خدمات بهتر و ارزان‌تر صورت گرفت؛ به این صورت که برای کسانی که دچار سکته حاد قلبی می‌شوند کد ۲۴۷ راه اندازی شد.

وی در خصوص کد ۲۴۷ توضیح داد: با استفاده از این کد به صورت ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته با استقرار پزشک قلب در دیسپچ و ارسال نوار قلب آنلاین که دستگاه آن در آمبولانس‌ها نصب شده است، اقدامات اولیه و حیاتی به بیمار قبل از رسیدن به بیمارستان انجام می‌شود و بیمار مستقیما به کت لب انتقال داده می‌شود و خدمات اولیه که به بیمار در اورژانس بیمارستان ارائه می‌شود، در اورژانس پیش بیمارستانی صورت می‌گیرد.

کولیوند اضافه کرد: در تعطیلات نوروز تعداد ۲۸۷ نفر در قالب کد ۲۴۷ نجات پیدا کردند، همچنین گروه خونی مصدومینی که دچار خونریزی حاد شده اند، در پایگاه‌های هوایی استقرار پیدا کرد.

مشاور وزیر و سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: کارنامه امدادی کشور ما نسبت به سایر کشور‌ها به خوبی عمل کرده است، ولی در بحث آموزش همگانی باید بیشتر پیشرفت کنیم و برای فعالیت‌های آموزشی باید از سطوح پایه و ابتدایی شروع کنیم تا چگونگی برخورد ما در برابر حوادث بالا رود؛ برای مثال رانندگان در حوادث ترافیکی بدانند که در شرایط مختلف جوی باید چگونه رانندگی کنند تا با این کار از میزان تلفات کاسته شود.

کولیوند در پایان با اشاره به تجمیع تیم‌های امدادی یادآور شد: در صورتی که تیم‌های امدادی ما واحد باشند و همه سازمان‌های امدادی در قالب یک تیم، خدمت رسانی کنند به شکل موثرتری ارائه خدمات انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار